شناسهٔ خبر: 22580 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اکران فیلم‌های «هنرو تجربه» از ۱۵ مهر ماه

امیرحسین علم‌الهدی مدیرگروه سینمایی هنر و تجربه گفت: سینماهای آزادی، کوروش، هویزه مشهد و سالن های سینمایی موزه سینما و خانه هنرمندان، ۵ سینمایی هستند که از ۱۳ مهرماه فیلم‌های گروه هنر و تجربه را اکران می‌کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ نشست هم‌اندیشی فیلم‌سازان گروه سینمایی هنر و تجربه عصر ششم مهرماه در خانه هنرمندان با حضور شورای سیاستگذاری این گروه سینمایی و اهالی سینما وحجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی برگزار شد.

امیرحسین علم‌الهدی مدیرگروه سینمایی هنر و تجربه در نشست هم‌اندیشی این گروه سینمایی گفت: سینمای ایران در چند دهه گذشته نتوانسته است ادای دینی به فیلم‌های هنری و تجربی‌کند ولی به همت آقای ایوبی و با همراهی شورای سیاستگذاری هنر و تجربه توانستیم این کار را شروع کنیم.

 وی افزود: من بارها گفته‌ام که تجربه گروه سینمایی هنر و تجربه به تنهایی و با کمک دولت امکانپذیر نیست. باید تک تک اهالی سینما، مدیران و اهالی رسانه پایه‌های سینمای هنر و تجربه را مستحکم کنیم. امیدارم که با کمک دوستان این تجربه ادامه داشته باشد تا ۱۰ سال دیگربتوانیم جشن ۱۰ سالگی این گروه را در همین تالار برپا کنیم.

علم‌الهدی در ادامه با ارائه گزارشی از مجموع فعالیتهای این گروه سینمایی که در سه ماه گذشته انجام شده بود گفت: با فراخوانی که برای اکران فیلم‌های هنری و تجربی دادیم، ۷۰ فیلم بلند سینمایی، ۳۵ فیلم مستند و ۹۷ فیلم کوتاه به دبیرخانه این گروه سینمایی ارسال شد ولی ما از همان ابتدا هم گفته بودیم که بنا نیست مشکلات فیلم‌های پشت صف اکران را حل کنیم. برای همین خیلی از این فیلم‌ها نمی توانستند در این گروه اکران شوند.

وی با اشاره به لیست سالنهای سینمایی گروه سینمایی هنر و تجربه گفت: سینما آزادی، سینمای کوروش، پردیس سینمایی هویزه مشهد و سالن سینمایی موزه سینما و سالن سینمای خانه هنرمندان، ۵ سینمایی هستند که آمادگی خود را برای اکران فیلم‌های گروه سینمایی اعلام کردند و از ۱۳ مهرماه شاهد نمایش فیلم‌های گروه هنر و تجربه خواهند بود.

مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه اضافه کرد: قیمت بلیط سینما در حد عرف است ولی تخفیفی را برای اعضای باشگاه هنرمندان در نظر گرفتیم و برای هر خرید اینترنتی بلیط از سایت گروه سینمای هنرو تجربه و سایت سینماتیکت، تخفیف در نظر گرفتیم. البته فیلم‌های کوتاه و مستند همان قیمت ۵ هزارتومان است که ۳۰ درصد تخفیف فروش اینترنتی بلیط را هم دارد.

علم الهدی با بیان اینکه فیلم‌های بلند سینمایی در ۳ گروه اکران می شوند، گفت:برای اینکه ارزیابی درستی نسبت به تعریف فیلم‌ها با مخاطب داشته باشیم به سه گروه اکران  A,B,C دسته بندی شدند. گروه A  بیست روز یک بار، گروه B بیست و پنج روز یک بار و گروه C سی روز یک بار اکران می شوند.

مدیر گروه سینایی هنرو تجربه افزود: در مورد فیلم‌های مستند هم گروه A سی روز یک بار و گروه B چهل و پنج روز یک بار اکران خواهد داشت. در هر فصل هم، فیلمهای کوتاه روز و کلاسیک در تعدادی سانس‌های گروه سینمایی هنروتجربه  نمایش داده می شود.

علم الهدی در مورد اکران گروه‌های فیلم بلند سینمایی گفت: گروه A در طول یک ماه حدود ۱۰۰ سانس در ۴ سالن سینمای تهران و ۳۰ سانس در سالن سینمای شهرستان خواهد داشت. گروه B در طول ماه ۷۰ تا ۸۰ سانس و همچنین گروه C در طول یک ماه ۴۰ تا ۵۰ سانس را خواهد داشت. برای هرکدام از این گروه‌ها در مجموع ۳ ماه اکران خواهند بود.

وی در مورد اکران طولانی‌مدت فیلم‌ها گفت: حسن اکران طولانی مدت فیلم این است که فیلم‌ها در مدتی طولانی روی پرده نمایش نگه داریم و پس از ارزیابی ما از اکران یک فیلم قطعا پیش بینی ما این است که فیلم‌ها در سه ماه دوم نیز اکران خود را حفظ کنند و گاهی فیلمها حدود ۶ ماه در پرده سینما خواهد ماند. فیلمها در طولانی مدت است که می توانند در بین جامعه مخاطب شناخته شوند.

علم‌الهدی با اشاره به برنامه‌های حمایتی گروه‌های سینمایی گفت: در گروه A تا ۶۰ میلیون تومان، در گروه B چهل میلیون تومان و در گروه C سی میلیون تومان سقف تبلیغاتی خواهیم داشت.

مدیر سینمای هنر و تجربه گفت: صددرصد فروش فیلم‌ها در اختیار مالکان فیلم قرار می‌گیرد این در حالیست که برای گروه‌های سینمایی تنها ۳۷ درصد از فروش فیلم به مالک فیلم می‌رسید. برای همین است که تعداد سینماها را زیاد نمی‌کنیم تا خود فروش فیلم‌ها باعث رونق این گروه سینمایی شود و بتوانیم سالنهای دیگر را وارد ناوگان چرخه سینمایی هنر وتجربه کنیم.

وی در آخر گفت: همانطور که می‌دانید سینمای آزادی، سینمای کوروش و سینمای هویزه مشهد سهم فروش ۴۰ درصدی کل کشور را دارند و سینمای خانه هنرمندان و سینمای موزه سینما نیز از نگاه ویژه‌ای در بین هنرمندان برخوردار است پس ما در اکران حمایت ویژه‌ای را از فیلم‌های هنر و تجربه انجام دادیم.

نظر شما