شناسهٔ خبر: 22803 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پنجره به جاده یکطرفه ممیزی کتاب رسید

شماره جدید هفته‌نامه پنجره با بررسی جاده یکطرفه ممیزی کتاب در ایران منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، تازه‌ترین شماره هفته نامه پنجره با پرونده های مختلفی در زمینه‌های سیاست،ادبیات،اقتصاد و... بر روی پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی نشست.

سرویس سیاست خارجی نشریه پنجره در این شماره، به بررسی پیامدها و نتایج سفر دکتر روحانی به نیویورک پرداخته است. سعید صدرائیان دبیر سیاسی نشریه تماس تلفنی سال گذشته و نیز دیدار امسال روحانی با دیوید کامرون را علت پررنگ تر شدن حواشی این سفرها نسبت به محتوای آن ها دانسته است.

محمد قادری در یادداشتی با عنوان بي ادبی با برنامه بچه روباه، پذيرش درخواست ملاقات نخستوزير انگليس با حسن روحاني را به دور از عقلانيت سياسي دانسته و تاکید کرده است که بهدليل تداوم زيادهخواهی آمريکايیها در تحميل خواسته‎‎های نامشروع خود و از سوي ديگر بهدليل ايستادگی تيم ايراني بر خطوط قرمز تعيينشده توسط رهبر انقلاب، عملا رسيدن به هرگونه توافقي در خلال مذاکرات هسته‌ای تنها منوط به کوتاه آمدن يکی از طرفين از خواسته‎‎های خويش است.

در ادامه مهدی مطهرنيا، کارشناس مسائل سياسی نیز در گفتگو با پنجره ضمن مثبت دانستن کلیت سفر روحانی به نیویورک سخنان کامرون را تلاشی برای تحت فشار قرار دادن ايران در آستانه مذاکرات نهايی برای دستيابی به معاهده يا توافق‌نامه هستهای تلقی کرده است.

بخش اقتصاد پنجره این هفته مالبات عایدی مسکن را مورد بررسی قرار داده است. عليرضا خسروی، عضو کميسيون عمران در گفتگو با پنجره تاکید کرده که شخص دکتر علي لاريجانی، شرايط کنونی اقتصاد را برای تصويب چنين لايحه‌ای در کشور مهيا ندانسته است اما با این حال همه از حذف بند ماليات بر عايدی مسکن تعجب کردند.

بخش ادبیات پنجره در این شماره ممیزی کتاب و مطبوعات را زیر ذره بین خود برده است و تاکید کرده است که این موضوع را هم می‌توان به عنوان فرصت و هم به عنوان تهدید دید.

سعید ابوالقاسمی در یادداشتی نگاهي اجمالي به مميزي کتاب و مطبوعات در ايران انداخته است و در ادامه علی شجاعی صائين رئيس دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت ارشاد تاکید کرده است که همه کتاب‌ها براساس ضوابط چاپ نمي‌شوند.

اما بخش اصلی این پرونده میزگرد محسن پرويز، معاون فرهنگي اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نجف‌علی ميرزايی، مدير عامل فعلي موسسه خانه کتاب است که در آن به موضوعاتی چون ممیزی، ممنوع القلم‌ها، حقوق ناشران و مولفان، جلسه با مدیران وزارت اطلاعات و... پرداخته شده است.

هفته نامه پنجره در ۸۲ صفحه و با قیمت ۵ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما