شناسهٔ خبر: 22830 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انسیه شاه‌حسینی: برخی از سینماگران آقای ایوبی را مرعوب کردند

یک کارگردان فیلم‌های عرصه دفاع مقدس گفت: آقای ایوبی زمانی وارد عرصه مدیریت شدند که دعوای بزرگی بین سینماگران حاکم بود و متاسفانه ایشان نتوانستند از بالا نظاره‌گر دعوا باشند چرا که عده ای ایشان را به وسط دعوا کشاندند و زمانی که کسی وسط دعوا وارد ماجرا می‌‌شود. آن کسانی که زودتر به نزد قاضی می‌روند خوشحال‌ترند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرنیوز؛ انسیه شاه‌حسینی کارگردان فیلم‌های دفاع مقدس در مورد دیدار رئیس سازمان سینمایی با فرمانده نیروی دریایی برای تعامل بیشتر فیلمسازان برای خلق رشادت‌های این نیرو در دفاع مقدس و دیگر ماموریت‌های نیروی دریایی افزود: تعامل و همکاری نیروی دریایی با فیلمسازان برای خلق دلاوریهای این نیرو، کار ارزنده‌ای است چرا که ما برای هر کاری نیازمند به تعامل هستیم و دیدار مسئولین سینمایی با فرماندهی نیروی دریایی در این زمینه می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی اگر می‌خواهد فیلمی در مورد فعالیت‌ها و دلاوریهای خودش تولید کند باید ابزار و تجهیزات لازم آن را برای فیلمسازان کشور فراهم سازد و ساخت «شهرک سینمایی دریایی» که در دیدار آقای ایوبی با فرمانده نیروی دریایی مطرح شده است می‌تواند در تولید این گونه آثار انگیزه فیلمسازان را تقویت سازد.
کارگردان فیلم سینمایی «زیبا‌تر از زندگی» ادامه داد: باید بپذیریم که ما فیلمسازان، در حوزه ساخت فیلم‌های مربوط به نیروی دریایی، کم کاری کردیم. من خودم در رونمایی کتابی که به رشادت‌های تکاوران نیروی دریایی خرمشهر مربوط می‌شد حضور داشتم و اتفاقا من تنها زن حاضر در آن جلسه بودم و متاسفانه هیچ سینماگری در این جلسه حضور نداشت و آنجا بود که احساس کردم که نیروی دریایی چقدر مظلوم واقع شده است. این درحالی است که عملیات‌های آبی می‌تواند دراماتیک‌ترین صحنه‌ها را خلق کند و سبب جذب مخاطب سینما شود.
این سینماگر یادآور شد: شاید خیلی‌ها نمی‌دانند که جنگ تحمیلی عملا در فروردین ماه سال ۵۹ آغاز شد. درحالی که شروع جنگ در تقویم رسمی ما مربوط به ۳۱ شهریور می‌باشد و این نیروی دریایی بود که در فروردین ماه در مقابل حملات عراقی با چنگ و دندان ایستادگی کرد و تلاش کرد برخی از ناوهای جنگی ایران را که در خرمشهر مستقر بودند را از تیر راس دشمن دور کند. این‌ها تنها بخشی از رشادت‌های نیروی دریایی است که هنوز که هنوز است مغفول مانده است.
انسیه شاه حسینی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود در دیدار رئیس سازمان سینمایی با فرمانده نیروی دریایی که قرار است رشادت‌های نیروی دریایی در دفاع مقدس به تصویر کشیده شود جمعی از فیلمسازان دفاع مقدس هم حضور می‌داشتند اظهار داشت: به یاد دارم که آقای ایوبی قبل از اینکه رئیس سازمان سینمایی را برعهده بگیرند از جمله افرادی بودند که علاقه زیادی به فیلم‌های من از جمله فیلم سینمایی «پنالتی» داشتند و همیشه از اینکه این فیلم به خوبی دیده نشده بود ابراز ناراحتی می‌کردند. اما از زمانی که ایشان مدیریت سینمایی کشور را در اختیار گرفتند من دیگر ایشان را فقط در مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه، آن هم در حد یک احوالپرسی ساده ملاقات می‌کردم. لذا معتقدم ایشان با همه درایتی که داشتند زمانی سکانداری این پُست را برعهده گرفتند که دعوای بزرگی بین سینماگران در جامعه حکم فرما بود و هنگامی که فردی در یک دعوا وارد ماجرا می‌شود طبیعی است که آن کسانی که زود‌تر به نزد قاضی می‌روند خوشحال‌تر برمی گردند. بنابراین این امر موجب شد تا ایشان در مقابل اطلاعات نادرست قرار بگیرند و اتفاقاتی رخ داد که ایشان نتوانستند به خوبی به حقیقت ماجرا پی ببرند.
وی گفت: متاسفانه آدم‌هایی که در اطراف آقای ایوبی بودند ایشان را مرعوب کردند و ایشان نتوانست از بالا، نظاره گر دعوا باشد و بعضی‌ها او را به وسط دعوا کشاندند. بنابراین هنگامی که فردی اینگونه در جبهه دعوا قرار می‌گیرد. همیشه یک طرف را بازنده و طرف دیگررا برنده تصور می‌کند. در نتیجه این وسط دعوا قرار گرفتند باعث شد که آقای ایوبی نتواند آخر صف را ببیند. وقتی غبار روی برخی از مسائل را می‌گیرد شرایط به گونه‌ای می‌شود که فرد نمی‌تواند در این غبار، انتهای صف را به خوبی ببیند. هنگامی که فردی نتواند آخر صف را ببیند قضاوت‌هایش، تقسیم موقعیت‌هایش، انتخاب‌ها و انتصاب‌هایش، خیلی شفاف نیست و تعدادی از سینماگران از قلم خواهند افتاد.
کارگردان فیلم سینمایی «شب بخیر فرمانده» افزود: اگر نگاه پدرانه از سوی مدیریت سینمایی کشور در سینما حاکم باشد، عدالت در میان فیلمسازان جاری خواهد شد. لذا امیدوارم این اتفاق هر چه زود‌تر رخ بدهد فقط کافی است که آقای ایوبی قدری فرصت پیدا کنند و نگاه‌شان را به سینما و فیلمسازان تغییر دهند.

نظر شما