شناسهٔ خبر: 22862 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نادر سلیمانی: دهه شصت دوران طلایی سینمای کودک بود

بازیگر سینما و تلویزیون ایران گفت: دهه ۶۰ دهه طلایی کودکان بود زیرا آن زمان ما خودمان را به جای کودکان قرار دادیم و آنگاه برنامه ساختیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ نادر سلیمانی در حاشیه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: هر وقت اساتید محترم ما رفتند کودک شدند سینمای کودک رونق زیادی پیدا می‌کند، دهه شصت دوران طلایی کودکان بود زیرا آن زمان ما خودمان را به جای کودکان قرار دادیم و آنگاه برنامه ساختیم.

وی با اشاره به دوران طلایی دهه شصت در سینمای کودک و نوجوان افزود: در آن دهه کودک باید شاد می‌شد به خاطر اینکه در زمانی بود که کشور ما درگیر جنگ تحمیلی بود و کودمان ما باید این سختی و رنج جنگ را فراموش می‌کردند به همین دلیل هم ما شادی کودکان را یادمان است.

بازیگر سینما و تلویزیون ایران تصریح کرد: مسئله‌ای که برای بنده اهمیت دارد و آن را می‌گویم این است که بزرگانی که می‌نشینند و برای کودک تصیمیم می‌گیرند باید عین کودک باشند و نه اینکه فیلم‌هایی ساخته شود درباره کودک و ما هرچیزی را بخواهیم برای کودکان بزرگ کنیم آنها متوجه نمی‌شوند چون باید جایگزین کودک شویم و از روح، دل، روان و جسم کودک با خود او صحبت کنیم.

وی با اشاره به ۲ فیلمی که در جشنواره کودک و نوجوان امسال دارد، گفت: من هیچ وقت نمی‌توانم در رابطه با فیلم‌هایم قبل از نظر مردم و دیده شدنشان اظهار نظر کنم و مردم باید بازی‌های یک بازیگر و خوب بودن یک اثر را ارزیابی کنند.

نظر شما