شناسهٔ خبر: 22921 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«فلسفه علم کلام» بعد از 25 سال تجدید چاپ شد

کتاب «فلسفه علم کلام» نوشته هری اوسترین ولفسن که 25 سال پیش با ترجمه احمد آرام توسط انتشارات الهدی به چاپ رسید، توسط این ناشر مجددا به چاپ خواهد رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «فلسفه علم کلام» به قلم ه‍ری‌‌اوس‍ت‍ری‍ن‌‌ ول‍ف‍س‍ن‌ و با ت‍رج‍م‍ه زنده‌یاد اح‍م‍د آرام که از آثار مرجع در علم کلام و به عنوان یکی از معتبرترین منابع تحقیقی و دانشگاهی شناخته شده است، بعد از 25 سال، برای دومین بار منتشر می‌شود.

در ابتدای فصل اول این کتاب می‌خوانیم: اصطلاح کلام، که از لحاظ لفظی به معنی سخن یا واژه است در ترجمه‌های عربی آثار فلسفی یونانی، به عنوان معادل عربی لفظ یونانی لُو‌گُوس در معانی مختلف آن: کلمه و عقل و دلیل به کار رفته است. اين اصطلاح همچنین در ترجمه‌های عربی آثار یونانی به معنی هر شاخه خاص از علم، و لفظ مُتَکَلِّمون (مفرد آن: متکلم)، برای اشاره کردن به استادان یا نمایندگان هر شعبه خاص از علم آمده است.

در بخش پایانی «فلسفه علم کلام» نیز اینطور آمده است: بنابراین کلام به آن گونه از فلسفه جدید، یعنی فلسفه کتاب آسمانی تعلق دارد که پس از ساخته شدن به دست فیلو، در روایت‌های گوناگون به شکوفایی خود ادامه داده است.

این کتاب برای نخستین بار در سال 1368 توسط انتشارات الهدی منتشر شد و قرار است پس از 25 سال برای دومین بار در حجم احتمالی 715 صفحه وارد بازار کتاب شود.

نظر شما