شناسهٔ خبر: 22945 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار شد

یورگن بوس، Jürgen Buss مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2014 در مراسم افتتاحیه برای خبرنگاران (press opening) روی یکپارچگی فرهنگی تأکید کرد و گفت هرچند به‌طور مداوم شاهد فوران بحران‌های جدید در سراسر جهان هستیم اما شاهد عقب‌نشینی همزمان مسیرهای فکری هستیم که احترام به نظرات دیگران را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و آنچه در نمایشگاه 2014 دنبال می‌شود توسعه احترام به تنوع نظرات نیز هست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ یورگن بوس/ Jürgen Buss مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2014 در مراسم افتتاحیه برای خبرنگاران (press opening) روی یکپارچگی فرهنگی تأکید کرد و گفت هرچند به‌طور مداوم شاهد فوران بحران‌های جدید در سراسر جهان هستیم اما شاهد عقب‌نشینی همزمان مسیرهای فکری هستیم که احترام به نظرات دیگران را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و آنچه در نمایشگاه 2014 دنبال می‌شود توسعه احترام به تنوع نظرات نیز هست.

وی صنعت چاپ و نشر بین‌المللی را کمک به ایده‌ها و انتقال دانش و تعامل فرهنگی دانست که محتوای کسب‌وکار را جهانی کرده و خروجی چنین چیزی را به‌صورت سالانه در نمایشگاه فرانکفورت که پایتخت جهانی ایده‌هاست می‌بینیم که صنعتی پول‌ساز نیز به شمار می‌رود.

مدیر نمایشگاه فرانکفورت ایجاد جایزه ادبی اتحادیه اروپا را که از سال 2009 به تصویب کمیسیون فرهنگی اتحادیه رسیده گامی مثبت ارزیابی کرد و باوجود 24 زبان مختلف در این قاره باید بیش از گذشته رویان سرمایه‌گذاری شود.

به گفته وی نمایشگاه کتاب فرانکفورت کمک به ایجاد تفاهم فرهنگی در قاره اروپا را رقم می‌زند که می‌توان درباره مرزهای فرهنگی و سیاست‌های فرهنگی صحبت کرد.

وی از مؤلفه‌های ویژه نظیر «فرانکفورت سری» به‌عنوان پروژه جدیدی که الهام‌بخش نویسندگان است نام برد که جین تلر نویسنده هلندی مبدع آن بوده و آن را مدیریت می‌کند و در پایان خلاصه‌ای از افکار و ایده‌ها به مردم عرضه‌شده و هدیه نویسندگان به سیاستمداران تلقی می‌شود.

به گفته مدیر نمایشگاه، چالش‌های آموزش‌وپرورش و آینده سیاست‌های فرهنگی موضوع مهم اجلاس آموزش‌وپرورش بین‌المللی با حضور ده وزیر فرهنگ از سراسر جهان در روز چهارشنبه 8 اکتبر خواهد بود و تمرکز آن روی زندگی شهری و چالش‌های پیش روی کلان‌شهرهای در حال ظهور است و هنرمندانی که روی این موضوعات کار می‌کنند در این مباحث شرکت دارند.

نظر شما