شناسهٔ خبر: 22966 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چرا عزیزالله حمیدنژاد فیلم نمی‌سازد؟

عزیز الله حمیدنژاد کارگردان سینمای ایران گفت: اگر فیلم‌نامه‌‌ای در موضوع دفاع مقدس نیست به خاطر این است که سیاستگذاری مسائل فرهنگی در این رابطه اشکال دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ عزیز الله حمیدنژاد کارگردان سینمای ایران گفت: آخرین کاری که به سمت ساختن آن رفتم طرح فیلمی بر اساس کتاب «نورالدین پسر ایران» بود که به حوزه هنری تحویل دادم ولی برای ساخت این فیلم توافقی نشد و این طرح در مرحله تحقیق و نگارش باقی ماند و بدلیل اختلاف سلیقه به مرحله‌ی نگارش فیلم نامه هم نرسید.

حمیدنژاد همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با این نظر موافقید که کم شدن فیلمهای دفاع مقدس به دلیل کم‌کاری سینماگران و کمبود فیلم‌نامه مناسب در این حوزه است گفت: نمی خواهم به صورت جزئی در این مساله ورودکنم چون حرف ها تکراری می‌شود. ولی اگر فیلم نامه ای در موضوع دفاع مقدس نیست به خاطر این است که سیاستگذاری مسائل فرهنگی در این رابطه اشکال دارد که کسی فیلم نامه در این رابطه نمی نویسد.

وی در آخر بیان کرد: من طرح و فیلمنامه با موضوع دفاع مقدس دارم ولی به دلایل مختلفی که در این زمینه بوجود آمده است، اصلا رغبتی برای ساخت آنها ندارم.

«آناهیتا» آخرین فیلمی است که از عزیز الله حمید نژاد درسینماها اکران شد.

باید دید این کارگردان مطرح سینما که در کارنامه‌ی هنریش کارگردانی آثاری چون «اشک سرما» و «هور در آتش» را با تهیه کنندگی امیر حسین شریفی دارد. فیلم بعدی اش را با موضوع دفاع مقدس می‌سازد یا مثل بقیه پروژه‌های دفاع مقدسی این روزها در جدال با شرایط برای ساخت فیلمش خواهد ماند.

نظر شما