شناسهٔ خبر: 22992 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگاه « آشنايی با حيطه‌های معناشناسی و کاربرد آن در مطالعات قرآنی» برگزار می‎شود

کارگاه « آشنايی با حيطه‌های معناشناسی و کاربرد آن در مطالعات قرآنی» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‎شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ کارگاه « آشنايي با حيطه‌هاي معناشناسي و کاربرد آن در مطالعات قرآني » از سوي گروه مطالعات قرآني پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي در روزهاي پنجشنبه آبانماه ۱۳۹۳ سه پنج شنبه اول( اول، هشتم و پانزدهم)ساعت  ۸:۳۰-۱۲:۳۰ و دو پنج‌شنبه آخر( بيست و دوم و  بيست و نهم) ساعت ۱۴ الي ۱۸ برگزار خواهد شد. مدرسان اين کارگاه آقاي دكتر احمد پاكتچي، خانم دکتر آزيتا افراشي، آقاي دکتر فرهاد ساساني و آقاي دکتر هادي رهنما خواهند بود.

معناشناسي به مثابه دانش مطالعه معناي زباني، حيطه‌اي گسترده‌اي از دانش هاي انساني را دربرمي‌گيرد و در مقولات و روش‌هايش با طيف متنوعي از علوم انساني در تعامل است. در اين ميان، روشن است که معناشناسي در ارائه خدمات روش‌شناختي به دانش‌هايي که موضوع مطالعه آنها متون زباني است (از جمله علوم قرآني و حديث)، اهميت و نقشي دوچندان دارد.

با توجه به گرايش روزافزون به مطالعات معناشناختي در قرآن کريم، هدف اين کارگاه، آشنايي «از نزديک» پژوهشگران علوم قرآني با معناشناسي به مثابه دانشي با مکاتب و روش‌هاي متنوع و کاربرد آن روش‌ها در مطالعات قرآني است.

سرفصلهاي كارگاه:

·         معناشناسي تاريخي-ريشه‌شناختي و کاربرد آن در مطالعات قرآني

·        معناشناسي نقشگرا و کاربرد آن در مطالعات قرآني

·         معناشناسي فرهنگي-قوم‌شناختي و کاربرد آن در مطالعات قرآني

·        معناشناسي روايتي و کاربرد آن در مطالعات قرآني

·        معناشناسي شناختي و کاربرد آن در مطالعات قرآني

هزينه ثبت نام اين کارگاه براي عموم ۱۰۰/۰۰۰ تومان (براي كل دوره) تعيين شده است كه  دانشجويان با ارائه کارت معتبر مبلغ ۸۰،۰۰۰ تومان پرداخت خواهند كرد .مهلت ثبت نام تا تاريخ ۲۹ مهرماه ۱۳۹۳ تعيين شده است.

متقاضيان مي‌بايست با مراجعه به سايت پژوهشگاه  www.ihcs.ac.ir  فرم ثبت نام كارگاه‌ها را دريافت و پس از  تکميل،  به همراه  كپي كارت ملي و فيش واريزي(شماره حساب ۵۱۰۹۷۸۹۲۱۳ بانك ملت (شعبه سرچشمه كد۶۴۳۹۴)  به نام درآمدهاي اختصاصي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي)  به صورت حضوري به دفتر آموزش‌هاي آزاد تخصصي مديريت تحصيلات تکميلي واقع در پل کريم خان، مابين خيابان شهيد قرني و خيابان ايرانشهر، پلاک ۱۷۸، طبقه چهارم، اتاق ۷ تحويل يا اسكن مدارك خود را به آدرس ايميل workshop.ihcs@gmail.com  ارسال نمايند.

لازم به ذكر است:

·        در صورت ارسال مدارك به صورت الكترونيكي، ارائه اصل فيش در روز كارگاه الزامي است.

·        ارائه كپي كارت دانشجويي جهت استفاده از تخفيف براي دانشجويان محترم الزامي است.

·        به تمامي شرکت کنندگان گواهي معتبر شرکت در کارگاه آموزشي ارائه خواهد شد.

·   متقاضيان جهت کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن ۸۸۴۹۰۲۱۳ يا با ايميل workshop.ihcs@gmail.com  تماس حاصل فرمايند.

·        محل برگزاري کارگاه در بزرگراه کردستان، نبش خيابان ۶۴ غربي، پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي، سالن حکمت خواهد بود.

نظر شما