شناسهٔ خبر: 23013 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آلبوم هایی که این هفته منتشر شدند

این هفته چند آلبوم موسیقی جدید وارد بازار موسیقی کشور شد که آلبوم «پاروی بی‌قابق» از محسن چاوشی در ژانر موسیقی پاپ و آلبوم «به نام تو» ازمحب‌علی بخشی و بهنام ابوالقاسم در ژانر کلاسیک از آن جمله‌اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ این هفته چند آلبوم موسیقی جدید وارد بازار موسیقی کشور شد که آلبوم "پاروی بی قابق" از محسن چاوشی در ژانر موسیقی پاپ و آلبوم "به نام تو" ازمحبعلی بخشی و بهنام ابوالقاسم در ژانر کلاسیک از آن جمله اند.
همچنین آلبومی در سبک فیوژن به نام "سلامی دوباره" از مسیح محقق و آلبوم "قدم میزنم" از علی امینیان در سبک پاپ جزو انتشارات هفته اخیر هستند.
مشخصات آلبوم های منتشرشده در هفته اخیر به قرار زیر است:

 سلامی دوباره (مسیح محقق)

سلامی دوباره سومین آلبوم مسیح محقق ملقب به شیدی در سال‌های پس از انقلاب است. آلبوم به گفته خود شیدی در سکب "وورد فیوژن" است. شیدی در این آلبوم علاوه بر آواز، نوازندگی تار، سه تار، گیتار نایلون و آکوستیک، کیبورد و سازهای کوبه‌ای را بر عهده دارد و نوازندگانی همچون بابک آخوندی (گیتار آکوستیک)، بابک امینی (گیتار)، رزا گیاهی (آواز همراه و پیانو)، سپیده وحیدی (آواز همراه)، سهراب محرابی (پیانو)، رامین وحدتی (گیتار الکتریک) و وحید مومنی (فلوت رکوردر) نیز در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند.

شیدی موسیقی را از میانه دهه ۱۳۴۰ شمسی با تاسیس گروه "مومیایی‌ها" آغاز کرد که در آن آثاری در سبک راک و کانتری ارائه می‌کردند. او بعد‌ها در دهه ۱۳۵۰ به گروه "اسکوپیو" پیوست. در نزدیکی انقلاب با موسیقی ایرانی درگیر شد و برای آموختن ساز تار به مرکز حفظ و اشاعه رفت. شیدی را از اولین پیشگامان موسیقی تلفیقی می‌دانند.

این آهنگساز پیش‌تر دو آلبوم به نام‌های دو پیکر (موسیقی فیوژن بی‌کلام) و عاشقی پیداست (موسیقی با کلام روی اشعار شاعران معاصر ایران) منتشر شده است.

آلبوم "سلامی دوباره" روز جمعه ۱۸ مهرماه در شهرکتاب فرشته رونمایی می‌شود.

قدم می زنم (علی امینیان)

مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی "قدم می زنم" به آهنگسازی و خوانندگی "علی امینیان" عصر دیروز با حضور چهره های موسیقی پاپ در انجمن شاعران ایران برگزار شد.

در این برنامه كه با حضور فرزین قره گوزلو، هومن نامداری ، آرش پاكباز ، علی امینیان، میثم سلطانی ، حمید آداب، اربل داوودی و ... و با اجرای احسان كرمی برگزار شد، علی صادق محمدی تهیه كننده این آلبوم گفت: امروز برای همه ما روز به یاد ماندنی است و مدت هاست انتظار این روز را می کشیدیم که علی امینیان را در فضای رسمی ببینیم.این خواننده جوان تلاش های بسیاری کرد اما از آنجا كه مشكلات بسیاری در این راه جود داشته و دارد كه دست و پا گیر خیلی از جوانان موزیسین شده است كارش را با تاخیر همراه كرد اما انگیزه و تلاش او باعث شد این مشکلات از بین برود.

وی ادامه داد: آینده حرفه ای علی امینیان خیلی درخشان است و باید در عین حال كه در كارش تغییر ایجاد كند و به سمت بالا صعود كند، موقعیت گذشته اش را حفظ كند و تغییر نكند.

به نام تو (محبعلی بخشی و بهنام ابوالقاسم)

آلبوم موسیقی "به نام تو" با صدای "محبعلی بخشی" و پیانوی "بهنام ابوالقاسم"، از سوی مؤسسه فرهنگی هنری "پژواک هنر و اندیشه" در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

این اثر اولین آلبوم رسمی بخشی و نیز اولین مجموعه منتشر شده با فضای موسیقی کلاسیک در تاریخ موسیقی ایران است که در آن قطعاتی از آثار معروف و شاهکارهای کلاسیک جهان توسط یک هنرمند ایرانی به آواز در آمده است، به گفته ناشر تا به حال هیچ آلبومی در این ژانر مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را نداشته و به بازار عرضه نشده است.
قطعات این اثر به زبان اصلی و اکثراٌ ایتالیایی هستند. "محبعلی بخشی" از شاگردان زنده یاد محمد نوری بوده که پس از گذراندن آموزش‌های لازم به عضویت کنسرواتوار تهران در آمده و زیر نظر خانم آرمینه مگردیچیان، شروع به یادگیری تکنیک‌های آواز کلاسیک نموده است. از مهم‌ترین فعالیت‌های وی می‌توان به اجرای کنسرت به مناسبت زادروز محمد نوری و اجرای سولو به همراه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مجید انتظامی اشاره کرد.

 پاروی بی قایق (محسن چاوشی)

جدید‌ترین آلبوم "محسن چاوشی" به نام "پاروی بی‌قایق" از صبح چهارشنبه به صورت همزمان در تهران و شهرستان توزیع شد.

این خواننده پس از انتشار آلبوم‌هایی چون "یه شاخه نیلوفر"، "ژاکت"، "حریص"، ‌ "سنتوری"، "پرچم سفید" و "من خود آن سیزده‌ام" و حضور در آلبوم‌های گروهی چون "هشت"، "سلام آقا"، "خاص" و "من و ما"، جدید‌ترین اثر رسمی خود را به صورت رسمی در بازار موسیقی کشور منتشر کرد.

این خواننده درباره آلبوم جدیدش اعتقاد دارد: "آلبوم "پاروی بی‌قایق" ادامه خط مشی آثاریست که از من شنیده‌اید البته با تغییرات قابل توجه. من به سلیقه همه مخاطبانم به اندازه اعتقادم احترام می‌گذارم. اگر تا امروز من و شما با هم همراه بوده‌ایم به این خاطر بوده که با اعتقادم کار کرده‌ام نه به خاطر منافعم و نه به خاطر تایید‌ها. من معتقد به تغییر و پیشرفتم و تغییر پیشرفت نیاز به حوصله کردن و آزمون و خطا دارد. از عزیزانی که مرا نقد می‌کنند ممنونم و از این دوستان خواهش می‌کنم به بنده اعتماد داشته باشند، به‌‌ همان اندازه که من دوستشان دارم."

در آلبوم جدید محسن چاوشی "پاروی بی‌قایق" چهره‌هایی چون "حسین صفا"، "روزبه بمانی" و "حسین غیاثی" در بخش ترانه‌سرایی جضور دارند که در این بین "حسین صفا" با هفت ترانه بیشترین تعداد ترانه قطعات این آلبوم را سروده است. روزبه بمانی دو ترانه و حسین غیاثی نیز با یک ترانه در این آلبوم حضور دارند. نکته عجیب در شناسنامه این آلبوم، عدم درج نام "روزبه بمانی" است که ظاهرا در زمان اقدام به اخذ مجوز‌های لازم این آلبوم، در لیست ممنوع‌الکار‌ها قرار داشته و همین باعث شده که نام وی در شناسنامه آلبوم درج نشود.

"پاروی بی‌قایق" شامل ده قطعه به نام‌های دزیره، قهوه قجری، جز، تفنگ سرپر، خواب، پاروی بی‌قایق، یه خونه کوچیک، کلنجار، یوسف و وصیت است. همه قطعات این آلبوم را محسن چاوشی آهنگسازی کرده است و در بخش تنظیم کننده‌ها نیز اسامی‌ چون؛ امیر جمال فرد، کوشان حداد، امید حجت و محسن چاوشی دیده می‌شود.

یه آرزو (مهرشاد انصاری)

مهرشاد انصاری ضمن اعلام این خبر به هنرآنلاین درباره عواملی که در خلق این آلبوم با او همکاری کردند اظهار داشت: "یه آرزو" شامل 12 قطعه است که تمام ملودی‌های آن ساخته خودم و آهنگسازی و تنطیم این آلبوم به عهده مهدی عشرتی بوده است.

او افزود: سپیده صامت ، میثم اُفتووَت ، مهران اثباتی ، ایرج رزم جو و مهرشاد انصاری ترانه سرایان این آلبوم هستند. همچنین ضبط و میکس و مسترینگ این آلبوم در استودیو شخصی مهدی عشرتی انجام شده است.

کاش یه روز بیای، بی انصاف، حس من، خاطره، جادوگر احساس، یه آرزو، نمی خواستم، نگو نه، چشمای تو، تو باورکن، حسود و بی تو میمیرم نام قطعات آلبوم "یه آرزو" هستند.

این آلبوم عصر شنبه 12 مهرماه در فرهنگسرای نیاوران و در برنامه آکادمی هزار صدا با حضور استاد محمدعلی بهمنی، اهورا ایمان، زهرا عاملی، نامی عبداللهی (پسر زنده یاد ناصر عبداللهی) مهرداد نصرتی، امید حاجیلی، آرش نصیری و جمعی از عکاسان و خبرنگاران موسیقی رونمایی شد و مهرشاد انصاری بعد از توضیحات کامل در مورد آلبومش ، به صورت زنده به اجرای قطعه "حسود" پرداخت.

مهرشاد انصاری از شاگردان زنده‌یاد استاد محمد نوری و علیرضا شفقی نژاد است. قطعه "حسود" که بازخوانی یکی از آهنگ‌های قدیمی است، سال گذشته با صدای این خواننده در فضای مجازی منتشر شد و مورد استقبال علاقه‌مندان به موسیقی قرار گرفت. این قطعه به صورت قانونی در اولین آلبوم رسمی این خواننده قرار گرفته است.

آلبوم "یه آرزو" به تهیه‌کنندگی امیرعلی حدادی از صبح سه‌شنبه 15 مهرماه توسط موسسه فرهنگی هنری "آوای جوان" در سراسر کشور منتشر شده است.

نظر شما