شناسهٔ خبر: 23025 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نویسنده نامدار آلمانی درگذشت

زیگفرید لنتس، نویسنده مشهوري آلماني در ۸۸ سالگی درگذشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ، لنتس كه یکی از سرشناس‌ترین داستان‌نویسان آلمان پس از جنگ جهانی دوم به شمار می‌آید، در سال ۱۹۲۶ در پروس شرقی و در ناحيه الك از ماسوري چشم به جهان گشود كه اكنون جزو لهستان محسوب مي‌شود.

او در خدمت نيروي دريايي آلمان نازي بود و بعدا به تحصيل در رشته فلسفه روي آورد و در دانشگاه هامبورك دوره ادبيات انگليسي را به پايان برد و با روزنامه آلماني دي ولت همكاري كرد.  

وي در کنار هاینریش بل، گونتر گراس و مارتین والزر از اعضای برجسته «گروه ادبی ۴۷» به شمار می‌آید. لنتس ده‌ها جایزه ادبی در کارنامه خود دارد. تیراژ کتاب‌های لنتس در سراسر جهان بیش از ۲۵ میلیون نسخه است.

رمان «آلمان» از معروف‌ترین کتاب‌های لنتس به شمار می‌آید که درباره دوران حکومت نازی‌های در این کشور نوشته شده است. این رمان که تاکنون به ۳۰ زبان ترجمه شده برای نخستین بار در سال ۱۹۶۸ میلادی به دست انتشار سپرده شد.

چند کتاب از زیگفرید لنتس به فارسی ترجمه و منتشر شده كه رمان «زنگ انشا» و مجموعه داستان «دوردست همین‌جاست» از جمله آنها هستند.

از ديگر آثار لنتس می‌توان به «بازی مخرب»، «زولايكن بسيار دوست داشتنی بود»، «شكارچی مسخره»، «كشتی‌ آتش» و رمان‌های «قوش‌ها در آسمان بودند»، «نان و بازی» و نمايشنامه «عصر بی‌گناهان- عصرگناه‌كاران» اشاره كرد.

او در سال 1988 موفق به دريافت جايزه صلح از انجمن كتابفروشان آلمان شد . اين جايزه هر سال در نمايشگاه كتاب فرانكفورت به برنده آن اهدا مي‌شود.

نظر شما