شناسهٔ خبر: 23029 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بزرگداشت نعمت رئوفی برگزار شد

هفتمین مراسم «آیین آفرین» ویژه بزرگداشت نعمت رئوفی برگزار شد که این پیشکسوت رادیو با حضور روی سن اعلام کرد 47 سال کار در صدا و سیما همه‌اش خاطره است ولی الان دیگر حرفی برای گفتن ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هفتمین مراسم «آیین آفرین» برای تجلیل از نعمت رئوفی پیشکوست رادیو امروز چهارشنبه 16 مهرماه در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو با حضور احمدپور مدیر شبکه رادیو جوان و جمعی از تهیه کنندگان و برنامه سازان رادیو برگزار شد. ابتدای این برنامه با پخش کلیپی از نعمت رئوفی و توضیح درباره کارهای او همراه بود.

در ادامه مجری برنامه از نعمت رئوفی خواست تا روی سن بیاید و چند کلامی سخن بگوید. نعمت رئوفی در جملاتی کوتاه خطاب به برگزارکنندگان این برنامه بیان کرد: من واقعا لیاقت این را نداشتم که از من تجلیل بشود. محبت زیادی در حق من نشان دادید. من خیلی دلم می خواست درددل کنم اما نمی توانم و تنها از همه این محبتی که در حق من شد تشکر می کنم.

این تهیه‌کننده، گوینده و پیشکسوت رادیو در پاسخ به مجری برنامه درباره بیان خاطره ای از سال های حضور خود در رادیو عنوان کرد: 47 سال خدمت کردن در سازمان صدا و سیما همه‌اش خاطره است. من گفتنی ها را گفته ام و الان حرفی ندارم. تنها از لطف برگزارکنندگان این جلسه و آقای احمدپور تشکر می کنم.

در ادامه این مراسم بهنام احمدپور مدیر شبکه رادیو جوان روی سن آمد و درباره نعمت رئوفی اظهار کرد: دوره همکاری من و فضایی که در آن کار می کردم متاسفانه با محیطی که آقای رئوفی در آن کار می کرد فاصله داشت ولی اگر بخواهم از شنیده هایم در اوایل دوره کاری ام مثال بزنم در مدت زمانی که در کرج در رادیو جوان و در رادیو البرز بودم ذکر خیر آقای رئوفی با زحماتی که در برنامه سازی کشیده بود همیشه در میان همکاران مطرح می شد. زمانی هم که به شبکه رادیو جوان آمدم باز هم بسیاری از دوستان تولیدکننده و برنامه ساز از وی سخن می گفتند و حالا من امروز بسیار خوشحالم که این فرصت فراهم شد تا بتوانم از طرف همکارانم در شبکه رادیو جوان این قدردانی را از آقای نعمت رئوفی داشته باشم.

وی ادامه داد: اگر تاریخ بیش از 30 ساله رادیو را بررسی کنیم می بینیم آدم های زیادی به این رسانه آمدند، خیلی از آنها چهره هایی شدند که نام هایشان ماندگار است و خیلی از آنها نامی ازشان باقی نماند. ممکن است برخی از اسامی را هم ندیده باشیم اما نامشان مدام برای ما تکرار می شود. من امیدوارم بتوانیم آنچه را که این افراد پیشکسوت در رادیو تجربه کرده اند و برای ما به عنوان اندوخته نگه داشته اند، حفظ کنیم.

مدیر شبکه رادیو جوان با اشاره به ویژگی کاری افرادی چون نعمت رئوفی عنوان کرد: مطمئنا آنچه که باعث می شود افراد نامشان زنده بماند کار عاشقانه، مسئولیت پذیری و فعالیت عالمانه است. در تیزرهایی که تهیه و پخش شد دیدید که همکاران آقای رئوفی روی همین موارد تاکید می کردند.

 احمدپور در پایان بیان کرد: امروز بهترین الگوهای ما برای کارهای حرفه ای همین دوستان پیشکسوت هستند. من همیشه گفته ام یکی از افتخارات من این است که شاگردی بسیاری از این افراد را چه به صورت کلاس درس و چه تجربی داشته ام.

در ادامه مراسم هفتمین آیین تقدیر از پیشکسوتان رادیو سرور پاک‌نشان گوینده پیشکسوت رادیو و از همکاران نعمت رئوفی روی سن آمد و خاطراتی از دوران همکاری خود با رئوفی بیان کرد.

پاک‌نشان در اولین جملات خود روی سن خطاب به نعمت رئوفی عنوان کرد: آقای رئوفی دل ما برای شما بسیار تنگ شده بود بیشتر به رادیو بیایید هرچند که من خودم اینجا مهمان هستم و بازنشسته شده ام اما باز دست از سر رادیو برنمی دارم.

وی خطاب به عوامل برگزارکننده این مراسم نیز عنوان کرد: راهی که شما انتخاب کرده اید راه بسیار خوبی است اگر شما هم مثل ما عاشق باشید مطمئنا موفق خواهید شد. من خاطرم هست که با آقای رئوفی برنامه های زیادی را با شور و انرژی اجرا کردیم و باید بگویم که سال های طولانی که ما با یکدیگر همکار بودیم هر روزش خاطره است.

فریبرز گلبن از تهیه کنندگان رادیو شخص دیگری بود که روی سن آمد و درباره نعمت رئوفی عنوان کرد: من آمادگی صحبت روی سن را نداشتم اما نعمت رئوفی کسی است که هر زمان آمادگی دارید درباره او صحبت کنید و من چون دوستش دارم فکر می کنم حرف های زیادی می توان درباره او گفت. زمانی که من به رادیو آمدم شخصی بود که همه در برنامه سازی و همه کارهای تولید یک برنامه رادیویی از او کمک گرفته می شد. این شخص همان نعمت رئوفی بود که همه در کارهایشان با او مشورت می کردند و من افتخار دارم که شاگرد او باشم.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما ریسک، حرکت و کار متفاوت برنامه سازی را از نعمت رئوفی یاد گرفتیم. او به ما جرات داد و این باعث شد که بتوانیم شبکه جوان را از دیگر شبکه ها متمایز کنیم.

در ادامه مراسم جواد مانی یکی از برنامه سازان رادیو روی سن آمد و با بیان اینکه صحبتش روی «نعمت ها» است، گفت: از جمله کارهایی که این افراد در رادیو برای نسل های بعد انجام می دادند پرورش بود. پرورش امروزه در رادیو مغفول مانده است تنها آموزش است که وجود دارد در حالی که تجربه را نمی توان با گفتن و با آموزش انتقال داد.

وی به مکان اولیه رادیو در میدان 15 خرداد اشاره و بیان کرد: آن زمان رادیو محلی برای دور هم بودن و آرامش بود. بزرگ تر و پیشکسوتان ما بدون اینکه قصدی برای آموزش داشته باشند مسائل را به طور پنهان به ما می آموختند در واقع ما پرورش پیدا می کردیم و ساخته می شدیم.

در پایان این مراسم مدیر شبکه و جمعی از همکاران نعمت رئوفی و برنامه سازان رادیو روی سن آمدند و از این پیشکسوت رادیو با اهدای لوح سپاس و یک تابلو فرش تجلیل کردند.

نظر شما