شناسهٔ خبر: 23066 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازنگری محتوای دروس به دانشگاه‎های با قدمت و سابقه واگذار شد

معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد: امسال قصد داریم بازنگری در محتوی دروس را به دانشگاه های با قدمت و سابقه بالا واگذار کنیم و بخواهیم که اعضای هیات علمی متخصص دراین زمینه نقش ایفا کنند و در قالب این برنامه بازنگری، اعتبارات را اختصاص دهیم .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکترجعفر میلی منفرد در خصوص بودجه بازنگری سرفصل‌ها که به دانشگاه ها اختصاص داده می شود، گفت: یک ردیف مصوب برای بازنگری سرفصل ها سال قبل اختصاص داده شده بود که سال قبل این ردیف مصوب بین دانشگاه هایی که این برنامه را اجرا کردند توزیع شد.

وی ادامه داد: امسال نیز برنامه ما همان است که با توجه به برنامه های بازنگری که داریم این اعتبارات را توزیع می کنیم، به ویژه که امسال قصد داریم بازنگری در محتوی دروس را به دانشگاه های با قدمت و سابقه بالا واگذار کنیم و بخواهیم که اعضای هیات علمی متخصص در این زمینه نقش ایفا کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص اینکه تا کنون سرفصل های مربوط به کدام رشته ها بازنگری شده افزود: در زمینه های مختلف بازنگری صورت گرفته، حدود ۸۰ کمیته تخصصی در زمینه بازنگری سرفصل ها، در حوزه های فنی و مهندسی، زبان و ادبیات فارسی، دوره علوم شناختی، جغرافیا و گردشگری و ... فعال هستند.

وی درخصوص اینکه برخی از اساتید دانشگاه ها تمایلی برای اجرای این برنامه های بازنگری شده نشان نمی دهند و آیا دانشگاه ها ملزم هستند برنامه های بازنگری شده را اجرایی کنند، گفت: هر گونه برنامه ریزی که صورت گیرد ممکن است یک عده یک نظر داشته و یک عده دیگر یک نظر دیگر داشته باشند ما باید فرصت دهیم این برنامه ها اجرا شوند. اگر نقطه ضعفی در برنامه ها وجود داشت در این پروسه اجرا و اصلاح شوند.

نظر شما