شناسهٔ خبر: 23068 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رشته‌ای که محلی از اعراب ندارد

یک داستان‌نویس معتقد است: در جامعه ما رشته‌های دیگر بر رشته ادبیات ارجحیت دارند.

319-9.jpgبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ قباد آذرآیین اظهار کرد: ارج و قربی که رشته‌های دیگر در کشور ما دارند رشته‌های ادبی ندارند و این جای افسوس است.

او در ادامه بیان کرد: رشته‌های فنی و کارهای صنعتی به تنهایی نمی‌توانند یک جامعه را سالم بسازند بلکه در کنار همه این‌ها ما به معنویت و فرهنگ نیز نیاز داریم.

آذرآیین خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا و حتی در کشورهایی که قطب صنعتی هستند هم این‌طور نیست که این‌قدر رشته‌های ادبی‌شان بی‌اعتبار باشد. اما متأسفانه در جامعه ما دانش‌آموختگان رشته ادبیات را دست کم می‌گیرند و انگار این رشته هیچ محلی از اعراب ندارد.

این داستان‌نویس معتقد است: ما تمام کارهای‌مان حالت تقلید دارند و هیچ‌وقت از خودمان ابتکار نداشته‌ایم و همیشه واردکننده یک صنعت هستیم.

آذرآیین همچنین تأکید کرد: ادبیات و هنر مستلزم این است که یک نهاد درونی داشته باشد تا آن را اعتلا بخشد. ما به طور کلی راه را اشتباهی می‌رویم و در حال رفتن به سمت یک تکنولوژی وابسته هستیم.

او با بیان این مطلب که دانش‌آموختگان رشته‌های ادبیات و هنر جز این که به تدریس بپردازند کار دیگری ندارند گفت: باید مسؤولان رشته‌های ادبیات را جدی بگیرند و آن‌ها را در جایگاهی قرار دهند که بتوانند از فارغ‌تحصیلان این رشته‌ها حمایت کنند چراکه حمایت باعث گرایش هر چه بیش‌تر به سمت این رشته‌ها می‌شود و دانشجویان مطمئن می‌شوند که حتما بازار کار و حمایتی برای آن‌ها در آینده وجود خواهد داشت.

نظر شما