شناسهٔ خبر: 23119 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجتبی راعی: قانون باید فصل ‌الخطاب باشد

مجتبی راعی تاکید کرد: در بحث اکران فیلم‌های سینمایی مجوزدار، قانون باید فصل‌الخطاب باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نق از ایسنا؛ این کارگردان سینما درباره فشارهایی که توسط عده‌ای برای به نمایش درنیامدن برخی آثار وارد می‌شود، بیان کرد: وقتی در کشور، این مسأله تشخیص داده شده که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یک اثر سینمایی می‌تواند اکران شود، هیچ‌کس نباید مزاحم شود.

او گفت: کسانی که قانون را می‌شکنند به یاد داشته باشند، روز دیگری قانون به ضرر خود آن‌ها شکسته خواهد شد. پس قانون باید برای همه 00-70.jpgبه صورت یکسان رعایت شود.

کارگردان فیلم «ترنج» با تأکید بر اینکه همه از احترام به قانون سود می‌برند، خاطرنشان کرد: این گونه اظهارنظرها، موضوعی بسیار مهم و جدی است که باید بررسی کنیم چه می‌شود، در این کشور عده‌ای تصمیم به تعویض، تغییر یا اجرا نشدن قانون می‌گیرند، چون نسبت به اجرای قانون فرهنگ‌سازی نشده است و این مشکل فقط مربوط به یک گروه خاص نیست.

وی تأکید کرد: ایرانی‌ها به شکل ایده‌آل قانون‌مدار نیستند وگرنه همه ما در زمانی که قانون اجازه می‌دهد مثلاً یک فیلم سینمایی اکران شود، باید سکوت کنیم و چیزی نگوییم؛ به همین دلیل متأسف می‌شوم از اینکه آدم‌هایی می‌گویند، "قانون آن چیزی است که ما می‌خواهیم".

راعی درباره عملکرد مدیران سینمایی در برابر این فشارها نیز گفت: آقای ایوبی باید دعا کنند که دیگران هم به اندازه خودشان صبر داشته باشند.

او همچنین گفت: سینما فضایی می‌خواهد که تا آن حدی که قانون اجازه می‌دهد، به مسائل مملکت بپردازد. اگر این را از سینما بگیریم، سینما مثل چراغی می‌شود که روی فیتیله آن دست گذاشته‌ایم.

نظر شما