شناسهٔ خبر: 23135 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه 2014 آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب به پروفسور سمیعی اعطا شد

آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب، پروفسور مجید سمیعی را به عنوان برترین جراح سال 2014 معرفی کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ دکتر مجید سمیعی، دانشمند و جراح مطرح ایرانی، از سوی آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب، به‌عنوان برترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب جهان در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد. این جایزه طی مراسمی رسمی، امروز ۱۱ اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی در شهر وین، با حضور مقامات رسمی کشور اتریش و استادان تراز اول جهان در رشته جراحی مغز و اعصاب، به پروفسور سمیعی اعطا شد. 

ماه گذشته نیز طی مراسمی رسمی، نشان علمی کشور قزاقستان و استادی افتخاری دانشگاه آستاراخان، به استاد سمیعی اعطا شد و از وی برای آموزش جراحان مغز و اعصاب این کشور دعوت به عمل آمد. 

سمیعی پرافتخارترین جراح ایرانی است که ده‌ها جایزه و مدال علمی بین‌المللی را در حوزه‌های گسترش مرزهای دانش، در حیطه علوم مغز و اعصاب به دست آورده است. 

وی در سال ۲۰۱۳ نیز از سوی نشریه معتبر «ورلد نوروسرجری» به‌عنوان برترین جراح مغز و اعصاب جهان در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد و در شماره ویژه این نشریه که به مناسبت انتخاب این جراح ایرانی به‌عنوان جراح برتر جهان انتشار یافت، ده‌ها استاد و جراح تراز اول جهان، درباره خدمات قابل توجه وی به رشته جراحی مغز و اعصاب، مقالات متعددی را به چاپ رساندند. 

پروفسور سمیعی، استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی تهران است و اکنون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، رهبری و هدایت ساخت بزرگترین مرکز بین‌المللی علوم مغز و اعصاب جهان را در ایران دنبال می‌کند که در این برنامه، نخبگان جوان پزشکی کشور دوره‌های آموزشی فوق تخصصی را در قالب بورسیه مشترک پروفسور سمیعی و دانشگاه علوم پزشکی تهران طی می‌کنند. 

خردادماه سال جاری نیز در راستای رفع نیازهای علمی کشور و با هدف توانمندسازی نخبگان و استعدادهای برتر کشور دو تفاهمنامه همکاری میان دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان با پروفسور مجید سمیعی، پزشک و دانشمند مطرح ایرانی و رئیس مرکز خصوصی بین‌المللی علوم اعصاب (INI) منعقد شد. 

تفاهم‌نامه نخست درباره همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری و در راستای توسعه علوم و فناوری و براساس نیازهای علمی کشور منعقد شده است. همچنین براساس تفاهمنامه دوم، سالانه ۱۲ متخصص رشته‌های علوم اعصاب، برای دوره‌های پسادکترا و فلوشیپ در ایران و آلمان انتخاب و تحت تربیت INI قرار خواهند گرفت. مدت اجرای این تفاهمنامه پنج سال خواهد بود و در نهایت ۶۰ متخصص در گرایش‌های مختلف علوم اعصاب برای حمایت این تفاهمنامه به جامعه علمی کشور خواهند پیوست. 

دکتر مجید سمیعی به گواه قلم
مجید سمیعی، تاکنون بیش از ۵۰۰ مقاله علمی و ۱۷ عنوان کتاب مرجع درباره دستگاه عصبی مرکزی و محیطی منتشر کرده است. 

از جمله آثار پزشکی این نخبه ایرانی می‌توان به «برش‌نگاری پنوموآنسفال»، «جنبه‌های نوین اعصاب محیطی»، «اعصاب جمجمه‌ای»، «ضربه‌های وارد بر قاعده جمجمه» «جراحی در ساقه مغز و بطن سوم و اطراف آن دو»، «جراحی قاعده مغز»، «ضایعات اعصاب محیطی»، «جراحی منطقه زین ترکی و سینوس‌های پیرامون بینی جراحی مننژیم قاعده مغز»، «جراحی کلیوس»، «روش‌های نوین بازسازی استخوان»، «دوخت عروق و اعصاب» و «پیوند در جراحی پلاستیک و جراحی ترمیمی»، «جراحی قاعده مغز» و «اطلس جراحی قاعده جمجمه» اشاره کرد.

آخرین اثر پروفسور سمیعی در سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ با عنوان «Samiis's Essentials in Neurosurgery» از سوی انتشارات اشپرینگر منتشر شده‌ است.

نظر شما