شناسهٔ خبر: 23154 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دیالوگ» کمانچه و پیانو برگزار می‌شود

حسام اینانلو نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی با همراهی پیمان یزدانیان نوازنده، کنسرت «دیالوگ» را طی روزهای اول و دوم آبان ماه در تالار وحدت برگزار می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  حسام اینانلو درباره کنسرتی که اوایل آبان ماه در تالار وحدت خواهد داشت اینگونه گفت: این کنسرت در ادامه پروژه «دیالوگ» من و پیمان یزدانیان است که در تاریخ های یاد شده با دونوازی کمانچه آلتو و پیانو میزبان علاقه مندان موسیقی خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این اجرا مشابه اجرای جشنواره موسیقی فجر سال گذشته است؟ بیان کرد: ممکن است مخاطبان تضور کنند این اجرای زنده، همان اجرای قبلی ما در جشنواره موسیقی فجر است که باید بگویم اینطور نیست و همان طور که قبلا هم گفته بودم پروژه یاد شده در واقع تکمیل‌کننده کنسرت قبلی است که این بار با یافته های بیشتری از این معاشرت موسیقایی پدید آمده است.

این نوازنده و آهنگساز ادامه داد: البته این کنسرت بی ارتباط با اجرای قبلی نیست ولی کاملا چیز دیگری است که در ادامه اجرای قبلی مان در جشنواره موسیقی فجر به مخاطبان ارائه خواهد شد؛ کنسرتی که شاید بعد از این اجرای زنده هم دوباره ادامه پیدا کند و ما به فضای جدیدتری از کارهایمان نزدیک شویم.

اینانلو با اشاره به همکاری مشترک خود با پیمان یزدانیان که بعد از 7 سال دوری از اجرای زنده موسیقی در ایران برنامه اجرا می کند، گفت: قبل از اینکه بخواهیم برای برگزاری کنسرت مشترک با پیمان یزدانیان به تفاهم برسیم تمام تلاش خود را انجام دادیم که در ابتدا معاشرت های موسیقایی با هم داشته باشیم تا بتوانیم به تطابق های میان موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک دست پیدا کنیم.

به گفته وی، رسیدن به اینکه بتوان در یک فضای علمی موسیقایی دیالوگ هایی را برقرار کرد و با استمرار تمرین به کشفیاتی رسید از اهداف همکاری مشترک این دو بوده است.

این نوازنده کمانچه تصریح کرد: قصد ما چه قبل و چه بعد از برگزاری جشنواره موسیقی فجر سال گذشته این بود که هم‌نشینی‌های موسیقایی‌مان با پیمان یزدانیان ادامه دار باشد ضمن اینکه بر این مبنا تصمیم داریم در صورت رسیدن به فضایی که مورد نظرمان است در کنار اجرای زنده در تهران آلبوم این کنسرت‌ها را نیز منتشر کنیم که به عقیده من از جمله فضاهای متفاوتی است که تاکنون در موسیقی ایرانی تجربه شده است.

این نوازنده با بیان اینکه  این هم‌نشینی های موسیقایی برایش تجربه بسیار خوب و مفیدی است، تاکید کرد: در کنار این تجریه مدتی است تجربه مشترکی را با آیدین احمدی‌نژاد نوازنده ویلون سل و سرپرست ارکستر پارسیان آغاز کرده‌ام و با توجه اینکه این ساز یک ساز کلاسیک است بنابراین هم نشینی که با ساز کمانچه خواهد داشت تجربه لذت بخشی برایم خواهم بود.

نظر شما