شناسهٔ خبر: 23158 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

10 اثر از سینمای آمریکا و کانادا به جشنواره فیلم کوتاه تهران رسید

10 اثر از سینمای آمریکا و کانادا در حوزه فیلم کوتاه داستانی، انیمیشن و مستند در بخش بین‌الملل سی ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سینمای آمریکا و کانادا با 10 فیلم در این دوره از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد که از این تعداد 5 فیلم در حوزه فیلم کوتاه داستانی، دو فیلم در حوزه سینمای تجربی، دو فیلم مستند و یک فیلم انیمیشن است.

فیلم انیمیشن «جاده های رفت و آمد» ساخته پاتریک ژان از آمریکا و فیلم داستانی «برخوردها» به کارگردانی چارلز ژوره در نخستین روز از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران در تاریخ 22 مهرماه در سالن شماره یک پردیس سینما ملت روی پرده می رود.

در دومین روز از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران فیلم تجربی «بلعیده شدن» به کارگردانی هایدی کومائو از سینمای آمریکا، فیلم انیمیشن «سفر غیرمعمولی در یک‌روز معمولی» ساخته یوشینو آئوکی و فیلم داستانی «مدل خانه‌ها» ساخته ماتیو آرسنال از کشور کانادا نمایش داده می‌شود.

سومین روز  از این جشنواره به نمایش فیلم تجربی «چیزی مهم» ساخته نایوی ایو و فیلم داستانی«24 ساعت» به کارگردانی سویونگ چاینی از کشور آمریکا، اختصاص دارد. همچنین فیلم مستند «از دل برود هر آنکه از دیده رود» به کارگردانی دیوید گمش و «زیبایی» به کارگردانی کالین راسیکوت در تاریخ 25 مهرماه در چهارمین روز از جشنواره فیلم کوتاه نمایس داده می شود.

پرونده سینمای آمریکا و کانادا با فیلم داستانی «خانواده ورمیر» به کارگردانی تال شامیر در تاریخ 26 مهرماه در  آخرین روز از برگزاری این جشنواره بسته می شود.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری حبیب ایل بیگی از تاریخ 22 تا 28 مهرماه به مدت 6 روز در پردیس سینما ملت برگزار می شود.

نظر شما