شناسهٔ خبر: 23160 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب عکس «ایران» در فرانکفورت رونمایی شد

کتاب عکس «ایران» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، روز شنبه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رونمایی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ با برپایی یک کنفرانس خبری در روز شنبه یازدهم اکتبر در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت از کتاب مصور «ایران» تالیف خانم «آندریا روشکه» عکاس و سیاحتگر آلمانی رونمایی شد.

این مراسم با استقبال خوب آلمانی ها روبرو شد، بگونه ای که بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم مجبور به تماشای ایستاده این برنامه شدند.

در این مراسم خانم «آندریا روشکه» ضمن توضیح پیرامون علت سفر خود و همسرش به ایران و نحوه علاقمندی آنها به سرزمین و مردم این کشور، پیرامون تجربیات بدست آمده از این سفر سخنرانی کرد. وی در بخشی از سخنان خود عنوان داشت که تا کنون سه بار به ایران سفر  کرده و از بیشتر شهرها، روستاها و مناطق باستانی و توریستی ایران طی مدت 13 هفته دیدن بعمل آورده ‏اند.

این آلمانی علاقمند به ایران از مهمان نوازی ایرانیان سخن راند و عنوان داشت که سفرهای متعدد آنها به ایران وی را به فراگیری زبان فارسی ترغیب نموده و در حال حاضر سرگرم فراگرفتن زبان فارسی در برلین است. 

روشکه سپس به جاذبه های توریستی ایران اشاره و از متولیان و مسئولان ایرانی در این زمینه درخواست کرد جهت جذب بیشتر جهانگرد به ایجاد ساختارهای مناسب در شهرهای متفاوت ایران اقدام نمایند. 

پس از سخنرانی خانم روشکه فیلمی منتخب از سفرهای این زوج آلمانی به مدت 20 دقیقه برای حاضران در این نشست فرهنگی به نمایش گذاشته شد که مورد توجه واقع شد. 

در بخش هایی از این فیلم به این نکته اشاره شده بود که مردم آلمان نباید به اخبار رسانه های جمعی در غرب که منعکس کننده اخبار تحریف شده است، توجه داشته باشند، بلکه باید شخصاً با حضور در ایران به واقعیت های ملموس در این کشور پی ببرند. خانم روشکه سپس افزود ایران را باید بدون القائات سیاسی نظاره گر بود که با تشویق حضاران در این مراسم روبرو شد. 

گفتنی است کتاب مصور ایران که حاصل سفرهای متعدد گردشگر آلمانی علاقمند به ایران است با همکاری انستیتو فرهنگی حافظ در برلین و توسط شرکت انتشاراتی بین المللی الهدی در ایران در 217 صفحه در قطع A4 چاپ و منتشر شده است. 

کتاب «ایران» دربرگیرنده صدها عکس منتخب از مجموعه هفت هزار تصویری است که خانم «روشکه» و همسرش طی سفرهای مختلف به نواحی مختلف سرزمین ایران جمع آوری کرده اند. 

در این کتاب پیرامون زیبایهای شهرهای مختلف کشورمان، بناهای تاریخی آن، موزه ها، مساجد و ... مطالب متعددی به آلمانی آمده است که تصویر بسیار مثبتی را به خواننده ارائه می کند.

کتاب «ایران» که با نگاهی مثبت و با قلمی روان نگارش یافته است می‌‏تواند بستری مناسب برای روشن سازی اذهان مردم کشورهای آلمانی زبان درخصوص جمهوری اسلامی ایران باشد و نگاه آنها را از پیشداوری ها‏ی مغرضانه برخاسته از تبلیغات رسانه‏ های جهان غرب اصلاح کند.

نظر شما