شناسهٔ خبر: 23175 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجدید چاپ 2 اثر از محدرضا سرشار

۲ کتاب از محمدرضا سرشار با عنوان‌ « اصیل آباد» و «شهری که مردم آن با زانو راه می‌رفتند» تجدید چاپ شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ کتاب «اصیل آباد» و «شهری که مردم آن با زانو راه می رفتند» تجدید چاپ شدند. کتاب «اصیل آباد» نوشته محمد رضا سرشار به چاپ نوزدهم رسید و «شهری که مردم آن با زانو راه می رفتند» نیز برای پنجمین بار منتشر شد.

«اصیل آباد» از سری کتابهای گروه سنی نوجوانان، داستان زندگى مردمی است که دوراز جاذبه هاى زندگى شهرى در یک جامعه روستایی با تکیه بر تولیدات خودشان و براساس فطرت ، سادگى و پاکى گذران زندگی می‌کنند .

نام کتاب نیز اشاره اى سمبلیک به بافت جامعه روستا دارد که پس از مدتی با ورود یک پیله ور به این روستا از طریق تماس با مردم و به صحنه کشاندن زرق و برقهاى زندگى شهرى از طریق شهر فرنگ روحیه تجدد گرائى و مصرف پرستى را در آنها رشد میدهد وکار به جایى میکشد که زمینهاى کشاورزى آنها به مرور تبدیل به کشت توتون میشود. پس از مدتى گروهى موافق و مخالف پیدا مى کند که بعدا منجر به جنگ مسلحانه مى شود و ادامه داستان که آن را در کتاب خواهید خواند.

کتاب «شهری که مردم آن با زانو راه می رفتند» در اصل اقتباسی از یک داستان تخیلی و افسانه ای خارجی است. محمدرضا سرشار درباره این کتاب گفته است: این داستان جنبه نمادین دارد و من ضمن الهام از خطوط کلی داستان، داستان را به طور کامل تغییر دادم و تبدیل به یک داستان جدید شد.

گفتنی است «اصیل آباد» برای نوزدهمین بار و «شهری که مردم آن با زانو راه می رفتند» برای پنجمین بار توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نظر شما