شناسهٔ خبر: 23188 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همه چیز درباره داعش در «آوازهای سرزمین من»

کارگردان اولین فیلم سینمایی با موضوع داعش تاکید کرد: مردمی که در مورد این موقعیت تاریخی کتاب می‌خوانند ما به وسیله فیلم به آنها می‌گوییم که هر چه می‌خواهید درباره داعش بدانید در فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از بانی فیلم؛ عباس رافعی کارگردان فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من»‌که این روزها مشغول فیلمبرداری برخی از سکانس‌های مربوط به مبارزه مسلحانه گروهک‌ تروریستی داعش در تهران هستند در گفت‌وگو با فارس درباره علت انتخاب این سوژه برای ساخت فیلم سینمایی گفت: من فکر می‌کنم یک هنرمند یک نقاش و یک مجسمه‌ساز باید نسبت به حوادث پیرامون خود حساس باشد و فقط چند متری خود را نبیند الان موضوعی که در منطقه در صدر اخبار قرار دارد موضوع تکفیری‌ها گروهک تروریستی داعش است که وظیفه هر مسلمان مومنی است تا صف خود را از این‌ها جدا کند.


وی افزود: ما هنرمندان به وسیله فیلم‌ساختن می‌توانیم صف خود را از این‌ها جدا کنیم و اسلامی را که آنها تبلیغ می‌کنند اسلام راستین و واقعی نیست.


رافعی تاکید کرد: ما در حد توانمان که ابزارمان هم سینما است می‌توانیم به روشنگری بپردازیم. تصویرهایی که تماشاگران در شبکه‌های خبری می‌بینند موقعیتی است که خشونت  این گروهک تروریستی را نشان می‌دهد ولی ما سعی کردیم ماجرای قبل و بعد از این تصاویر را نشان دهیم مثلا اگر یک خبرنگار بریتانیایی کشته می‌شود ما نشان دهیم که چگونه کشته شده است.


وی تصریح کرد: ما نشان دادیم که چرا داعش تصاویر خود را اینقدر در شبکه‌های اجتماعی به شکل گسترده منتشر می‌کند.


کارگردان «فصل فراموشی فریبا» با اشاره به بروزرسانی فیلمنامه فیلم «آوازهای سرزمین من»‌با توجه به حوادث اخیر در عراق و سوریه عنوان کرد: ما فیلمنامه این اثر سینمایی را به روز کردیم و این فیلم یک ماجرای واقعی است که در روستای ربله در کشور سوریه اتفاق افتاده است و مردم در این کشور با مقاومت در مقابل این گروهک تروریستی ایستادگی کردند.


رافعی ادامه داد: کاری که داعش با انتشار فیلم‌ها و تصاویر خشن در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهد این است که رعب و وحشت می‌آفریند که وقتی نزدیک یک روستا می‌شود اهالی آن روستا فرار کنند اما ما در این فیلم نشان می‌دهیم که بهتر است مردم بمانند چون آن تصاویر، تصاویر غلو شده است که به نوعی آغازگر یک جنگ رسانه‌ای از سوی گروهک تروریستی است و پس از آن وارد یک جنگ تن به تن می‌شود.


وی در پاسخ به این سوال که «آوازهای سرزمین من» چقدر می‌تواند در اکران عمومی موفق باشد تاکید کرد: من فکر می‌کنم به دلیل کنجکاوی مردم به این موضوع که این گروه چیست؟ و اسلام این‌ها چگونه است و این‌ها به دنبال چه چیزی هستند و از سوی چه کسانی تقویت می‌شوند. این فیلم می‌تواند پاسخگوی مخاطب باشد.
رافعی خاطر نشان کرد: مردمی که در مورد این موقعیت تاریخی کتاب می‌خوانند ما به وسیله فیلم به آنها می‌گوییم که هر چه می‌خواهید درباره داعش بدانید در فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» به نمایش گذاشته شده است.


این کارگردان سینما با اشاره به وجود برخی صحنه‌های خشن در فیلم «آوازهای سرزمین من» عنوان کرد: ما در این فیلم کشته شدن خبرنگار آمریکایی را نشان می‌دهیم ولی به دلیل خشونت بیش از حد لحظه سربریدن این خبرنگار از به تصویر کشیدن لحظه ذبح این خبرنگار پرهیز کردیم و فقط لحظه‌ای که خون این خبرنگار روی دوربین می‌پاشد را نشان دادیم.


بنابر این گزارش فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» اولین فیلم سینمایی با موضوع داعش به حساب می‌آید که کارگردانی آن را عباس رافعی بر عهده دارد.
هشتاد درصد از فیلمبرداری این فیلم تا کنون در جنوب لبنان انجام شده و گروه فیلمبرداری برای ضبط سکانس‌های انفجار که فیلمبرداری آنها در لبنان ممکن نبود به تهران آمده و این روزها مشغول ضبط سکانس‌های مربوط به درگیری‌های داعش هستند.


«آوازهای سرزمین من» برای نمایش در سی‌و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آماده می‌شود و تا کنون نیمی از تدوین آن به صورت همزمان توسط پرهام وفایی انجام شده است..

نظر شما