شناسهٔ خبر: 23229 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار چاپ سوم «خوشبختی در راه است» آلیس مانرو

مجموعه داستان «خوشبختی در راه است» نوشته آلیس مانرو با ترجمه مهری شرفی به چاپ سوم رسید. این کتاب برای نخستین بار سال 1391 به چاپ رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «خوشبختی در راه است» برای نخستین بار در سال ۱۳۹۱ با ترجمه مهری شرفی از سوی انتشارات ققنوس به چاپ رسید.

این کتاب ۹ داستان کوتاه با نام‌های «گستره‌ها»، «داستان»، «گودال‌های عمیق»، «رادیکال‌های آزاد»، «صورت»، «بعضی زنان»، «بازی کودکانه»، «چوب» و «خوشبختی در راه است» دارد.

مانرو در ایجاد موقعیت نویسنده‌ای منحصر به فرد است و دنیای زنان و پیچیدگی‌های آن را وارد ساخت و پیکره داستان می‌کند. این نویسنده در سال ۲۰۱۳ برنده نوبل ادبیات و در سال ۲۰۰۹ به عنوان برنده جایزه من بوکر معرفی شد.

پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «مانرو در این کتابش از حوادث دشوار زندگی و عواطف پیچیده قهرمانان خود، داستان‌هایی خلق می‌کند که پژواکی پرطنین دارند و از بسیاری از رمان‌های هم‌عصر خود اثر گذارترند.
قهرمان این داستان‌ها با بردباری و شکیبایی خود هر یک به گونه‌ای بر شوربختی‌هایی که به آنان تحمیل شده، غلبه کرده‌اند. در نخستین داستان مادری که سه فرزند خود را از دست داده، آرامش را در جایی می‌یابد که در خیالش هم نمی‌گنجد و در داستان پایانی کتاب، قهرمان زن که ریاضی‌دانی برجسته است، در پی سفری پرفراز و نشیب، با احساس خوشبختی راهی سفری دیگر می‌شود.»

در آغاز داستان «داستان» از این کتاب می‌خوانیم: «زمستان بهترین کار پس از تدریس روزانه موسیقی در مدارس راف‌ریور، راندن به سوی خانه بود. آن وقت، روز هوا تاریک شده بود و در همان هنگام که او در بزرگراه ساحلی می‌راند و باران به شدت بر اتومبیل می‌کوبید، در خیابان‌های بالای شهر ممکن بود برف ببارد.»

کتاب «خوشبختی در راه است» در شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه با قیمت ۱۵ هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس به چاپ سوم رسیده است.

نظر شما