شناسهٔ خبر: 23346 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جدیدترین آمار فروش کتاب در کشورهای عضو «انجمن بین‌المللی ناشران» / جدول

اتحادیه بین‌المللی ناشران / IPA در جدیدترین آمار منتشره خود میزان فروش کتاب در 40 کشور عضو این اتحادیه را اعلام کرد که بر این اساس بازار نشر در امریکا مقام اول و چین و آلمان و ژاپن و انگلیس به ترتیب رتبه‌های دوم الی پنجم را در اختیار دارند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در تازه‌ترین آمار اتحادیه بین‌المللی ناشران (IPA) که با حمایت مالی نمایشگاه کتاب شارجه امارات تهیه شده،بازار نشر امریکا در سال ۲۰۱۳ بیش از ۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو فروش داشته که مقام اول را در بین کشورهای عضو کسب کرده است.

چین با ۱۵ میلیارد و ۳۴۲ میلیون یورو، آلمان با ۹میلیارد و ۵۳۶ میلیون یورو، ژاپن با ۵ میلیارد و ۴۰۹ میلیون یورو و انگلیس با ۳ میلیارد و ۸۷۵ میلیون یورو فروش، رتبه‌های دوم الی پنجم جدول ۲۰۱۳ را به خود اختصاص دادند.

در بین ۵ کشور اول جدول شاهد رشد ۹ درصدی بازار چین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (۲۰۱۲) و کاهش ۲ درصدی در بازار ژاپن هستیم.

همچنین فرانسه که رتبه ششم را با رقم ۴ میلیارد و ۴۰۱ میلیون یورو به خود اختصاص داده نیز کاهش ۳ درصدی فروش را در بازار نشر خود تجربه کرده است. آمار ایتالیا در این جدول متعلق به سال ۲۰۱۲ بوده که کاهش ۶ درصدی فروش را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می‌دهد.

اسپانیا با ۱۰ درصد کاهش فروش ، بیشترین افت را در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد و رقم فروش کلی این کشور در این سال به ۲ میلیارد و ۷۰۸ میلیون یورو رسید. اندونزی نیز با رشد ۱۶ درصدی در سال ۲۰۱۳ بالاترین رقم رشد را کسب کرده است.

جدول زیر جزییات فروش کتاب در این کشورها را نشان می‌دهد:
برای دیدن جدول در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

 

نظر شما