شناسهٔ خبر: 23376 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«انارهای نارس» جشنواره سائوپائولو را افتتاح کرد

مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره از جشنواره فيلم سائوپائولو با حضور فیلم هایی از سینمای ایران برگزار شد و از سوی دیگر شب گذشته 24 مهرماه فیلم «انارهای نارس» به کارگردانی مجید رضا مصطفوی به عنوان فیلم افتتاحیه این جشنواره برای منتقدان اکران شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سی و هشتمین دوره از جشنواره بين المللي فيلم سائوپائولو در کشور برزیل در تاریخ 15 اكتبر مصادف با 23 مهرماه سال جاری با حضور چهره هاي سرشناس سينمای جهان آغاز به كار كرد.

اين جشنواره كه یکی از مهمترين رويدادهای سينمايي در آمريكای لاتين محسوب می شود امسال در بخش مسابقه اصلی خود شاهد حضور فيلم‌های «انارهای نارس» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی، «با ديگران» به کارگردانی ناصر ضميری، «پاپ» به کارگردانی احسان عبدي پور، «در دنیای تو ساعت چنده» به کارگردانی صفی یزدانیان است و این فیلم ها به عنوان نماینده سینمای ایران در این جشنواره حضور دارند.   

اين جشنواره در سال ١٩٧٧ آغاز به کار کرد و سياستگذاری مديران اين جشنواره بدين گونه است كه استعدادهای نوظهور و جوان را به سينمای جهان معرفی مي كنند و اغلب فيلمسازان مطرح با اولين ساخته هايشان در اين جشنواره حضور داشته اند.

همچنين فيلم «گنجشکی روی یک شاخه نشست و درباره هستی تامل کرد» ساخته روی آندرسون برنده شير طلاي جشنواره ونيز هم در اين جشنواره حضور دارد

از نكات قابل توجه اين دوره از جشنواره مرور بر آثار سينماگران مطرح جهان از جمله پدرو آلمادوار و عباس كيارستمي و ... است.

 از سوی دیگر شب گذشته پنج شنبه 24 مهرماه  فيلم «انارهای نارس» به عنوان فیلم افتتاحیه براي منتقدان و رسانه هاي بين المللی در سالن موزه هنرهاي عالی صدا و تصوير سائوپائولو اکران شد و پس از آن منتقدان با سازندگان فيلم به گفتگو نشستند

اين جشنواره تا تاریخ ٢٩ اكتبر در شهر سائوپائولوي برزيل برگزار می‌شود.

 «انارهای نارس» نخستین فیلم مجیدرضا مصطفوی است که پیش از این در جشنواره مسکو حضور داشت و پیش از این در سی و دومین جشنواره فیلم فجر در دو بخش مسابقه سینمای ایران و نگاه نو حضور داشت.

آنا نعمتی، پژمان بازغی، مهران رجبی، قطب الدین صادقی و رابعه مدنی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

نظر شما