شناسهٔ خبر: 23723 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین دایرةالمعارف تاریخ تمدن در راه چاپ

نخستین سری کتاب از مجموعه کتاب های دایرة المعارف تاریخ تمدن توسط انتشارات سوره مهر به زیر چاپ رفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حمید رضا شاه‌آبادی با اشاره به پایان تالیف بخشی از آثار پروژه تاریخ تمدن گفت: این پروژه 150 جلدی برای انتشار در حوزه هنری تعریف شده است و در فاز نخست از آن قرار بر تالیف و انتشار 50 عنوان کتاب بود که از این تعداد 23 کتاب آماده شده و برای انتشار به سوره مهر سپرده شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه به معرفی فرهنگ و تاریخ تمدن ایران می‌پردازد و در آن قرار است کتاب‌های کوچکی برای معرفی و ارائه به مخاطبان نوجوان نوشته و آماده انتشار شود که در هر مجلد یک موضوع و یا شخصیت نوشته می‌شود.

به گفته شاه‌آبادی این دایرةالمعارف نوجوانانه تنها به موضوعات ادبی منحصر نشده و طیف وسیعی از افراد و شخصیت‌های هنری، سیاسی، تاریخی و اجتماعی ایران را در خود مورد بررسی قرار می‌دهد.

شاه‌آبادی در ارتباط با شیوه تالیف این اثر نیز گفت: در هر یک از مجلدات این کتاب موضوعاتی مانند زندگی و زمانه شاعر و یا یک رویداد ادبی، سبک شناسی یک رویداد یا هنرمند و نیز گزیده از تولیدات مرتبط با موضوع کتاب در هر اثر گردآوری می‌شود.

به گفته این نویسنده تاکنون 20 نویسنده در این مجموعه فعالیت داشته و ادامه تالیف مجموعه وابسته به بررسی کیفیت و بازخورد مجموعه اول خواهد داشت.

مجموعه کتاب‌های تاریخ تمدن از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

نظر شما