شناسهٔ خبر: 23778 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پخش افراطی خشونت منطبق با کدام اصول است؟

فیلم خشن «مکانیک» در حالی شامگاه گذشته از شبکه سه سیما پخش شد که بارها از عملکرد تلویزیون در قبال به روی آنتن بردن چنین برنامه‌هایی، آن‌هم بدون استفاده از علائم هشداردهنده، انتقاد شده است. گویا مدیران صداوسیما مصرند که در تناقضی آشکار، مبلغ آن چیزی باشند که به‌خاطرش، به دیگران با صراحت تمام انتقاد می‌کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ فیلم «مکانیک» (Mechanic) که داستانی صرفا اکشن را دنبال می‌کند، درباره‌ی - آرتور- یک آدمکش حرفه‌ای است. آرتور در قتل‌های صحنه‌سازی شده مهارت زیادی دارد و به تنها چیزی که اهمیت می‌دهد، قتل به موقع و دقیق است.

در این فیلم که تقریبا داستان خاصی هم ندارد، شما فقط چند چیز می‌بینید: نمایش صحنه‌های تعیقب و گریز برای نمایش ماشین‌های گران‌قیمت آمریکایی، صحنه‌های شکنجه ازجمله شکنجه‌ی اعضای خانواده‌ها توسط آدم‌کشان حرفه‌ای، تصاویر رمبووار از آدم‌کشی و صحنه‌های قتل فجیع انسان‌ها، شلیک با تفنگ‌های قدرتمند آمریکایی، خون، تصادف، انفجارهای مهیب و کشنده، جنایت و خیانت.

اما تلویزیون در حالی به‌رغم هشدارهای چندین باره‌ی کارشناسان، رسانه‌ها و البته خانواده‌ها، همچنان نسبت به پخش چنین فیلم‌هایی بدون استفاده از علایم هشداردهنده تاکید دارد که این روزها بیش از هر رسانه‌ی داخلی، داعیه‌دار حفظ امنیت روانی جامعه شده است و خود را متولی فرهنگ و منافع ملی می‌داند؛ در چنین شرایطی خوب است، مسوولان صداوسیما پاسخگوی این پرسش باشند که پخش فیلمی مانند «مکانیک»، در ساعت پربیننده‌ی شبکه‌ی پربیننده، منطبق با کدام ارزش‌ها و اصول است که رسانه ملی ایران، قصد معرفی و انتشار آن‌را دارد؟

نظر شما