شناسهٔ خبر: 23791 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازی، موثرترین و عمیق‌ترین رسانه‌ امروز برای نوجوانان است

مدیرعامل موسسه فرهنگی نشر اندیشه کاظمیون معتقد است: بازی«پروانه»، پیش از آن‌که بخواهد معنا و مفهومی را به بچه‌ها منتقل کننده، سرگرم‌کننده و لذت‌بخش و گرافیک آن شبه ایرانی است. چون گرافیک ایران برای رسیدن به استانداردهای جهانی، راهی طولانی در پیش دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی منصوری، مدیرعامل موسسه فرهنگی نشر اندیشه کاظمیون به علت‌های انتخاب بازی«پروانه» از سوی گیم کانکشن فرانسه به عنوان یکی از ۵ کاندیدای بهترین بازی سال جهان اشاره و بیان کرد: «گیم کانکشن»، معتبرترین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازی در دنیاست که بازی‌ها را در ۱۰ رده و نوع دسته‌بندی می‌کند. بازی پروانه، در ردیف بازی‌های«ایندی» است. یعنی بازی‌هایی که به همت شرکت‌های خصوصی منطقه‌ای و نه چندان بزرگ تولید شده‌اند.

به گفته این تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای، «پروانه» با چهار بازی دیگر از چین و ایتالیا و دو بازی از کشور فرانسه رقابت می‌کند و سرسخت‌ترین رقیب برای این بازی ایرانی، یکی از بازی‌های فرانسوی است.

او به ملاک‌های گیم کانکشن فرانسه اشاره کرد و افزود: در کشورهای غربی، بازی پیش از آن‌که بخواهد پیامی را منتقل کند باید سرگرم‌کننده باشد. از سوی دیگر گرافیک«پروانه»، شبه ایرانی است چون گرافیک و پویانمایی ما راهی طولانی در پیش دارند تا بتوانند با دنیا رقابت کنند. یکی دیگر از نقاط قوت«پروانه» طراحی فضای بازی و توجه به گروه سنی مخاطب است.

به گفته منصوری، بیش از یک سال و نیم، حدود ۳۵ تا ۴۰ نفر مشغول ساخت بازی رایانه‌ای«پروانه» بوده‌اند. او همچنین معتقد است که بازی موثرترین و عمیق‌ترین نوع رسانه‌است و می تواند تأثیر بسیاری روی نوجوانان و بچه‌ها داشته باشد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی نشر اندیشه کاظمیون با اشاره به این‌که در درجه نخست کوشیدیم تا«پروانه» جذاب باشد گفت: اول تلاش کردیم تا بچه‌ها را سرگرم کنیم و لذت بازی را به آنها بچشانیم؛ بعد از آن باید بازی را به شیوه‌ای طراحی می‌کردیم که موجب شکل دادن و ارتقا بخشیدن شخصیت بچه‌ها می‌شد. رویکرد دیگر ما از طراحی این بازی این بود که می‌خواستیم با فطرت پاک بچه‌ها ارتباط برقرار کنیم و سعی کردیم فضای سیاه و تیره و تاریک در ساخت این بازی نداشته باشیم و تمام فضاها به نظر، شاد و دوست داشتنی باشند.

بازی«پروانه» علاوه بر کسب جایزه بازی سال از جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، ۷ غزال زرین بازی سال، بهترین بازی اکشن ماجرایی، بهترین جلوه‌های صوتی بازی، بهترین طراحی بازی، بهترین موسیقی بازی، بهترین هنر سه بعدی و بهترین دستاورد سینماتیک را دریافت کرد.

نظر شما