شناسهٔ خبر: 23803 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو دلیل عمده گرفتاری‌های مزمن سیاسی دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه دچار گرفتاری‌های مزمن سیاسی است که برخی از آنها مربوط به امراض سیاسی و برخی دیگر مربوط به پدیده گوش ندادن می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در مراسم افتتاح دانشکده خبر این دانشگاه گفت: در عصر پرشتاب امروزی که تغییرات شگفت‌انگیزی را شاهد هستیم ارتباطات حرف اول را می‌زند و بین ۷۰ تا ۸۰ درصد وقت مردم صرف امور ارتباطی آنها می‌شود که مسئله مهمی است.

وی افزود: ‌امر ارتباطات بسیار پیچیده است و تخصص‌های این رشته مهم محسوب می‌شود. بنابراین علمی برخورد کردن با موضوع ارتباطات ایجاب می‌کرد که در دانشگاه آزاد بیشتر بر روی این مسئله توجه کنیم. به همین دلیل دانشکده خبر را راه‌اندازی کردیم.

میرزاده گفت: ‌در حال حاضر دانشکده خبر ساختمان کوچکی دارد ولی در آینده ساختمان فاخری را در نظر می‌گیریم. همانطور که بسیاری از افراد دریافت کننده جایزه نوبل از آزمایشگاه‌های کوچک آغاز کردند.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: ۹ رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشکده راه‌اندازی شده است که ۹۵۰ دانشجو دارد و از این تعداد ۵۳۰ دانشجو در مقطع ارشد و دکتری هستند.

وی افزود:‌ دانشکده خبر دانشگاه آزاد ۲۸ عضو هیأت علمی شامل استادیار، دانشیار و مربی دارد که امیدواریم افزایش یابد.

میرزاده گفت: دانشگاه آزاد دچار گرفتاری‌های مزمن سیاسی هم هست که برخی از آنها مربوط به امراض سیاسی می‌شوند و برخی به پدیده گوش ندادن ربط دارد، زیر ۶۰ درصد از عدم تفاهم در چامعه مربوط به گوش ندادن است. بنابراین می‌توانیم در دانشکده خبر روش علمی را آموزش دهیم که پدیده گوش ندادن اصلاح شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از مردم دولت را دوست دارند ولی سؤالات زیادی در مورد اقدامات دولت برای آنها مطرح است که در دانشگاه آزاد هم سعی می‌کنیم با توسعه ارتباطات چرایی تصمیمات خود را به مردم اطلاع دهیم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۸۰۵۰۰۰۳۴۸#sthash.rHJMM۸۷۷.dpuf

نظر شما