شناسهٔ خبر: 23832 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجمیع برخی پژوهشکده‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پژوهشکده‌ها را سازمان‌های استراتژیک برای ارتقای علمی دانشگاه توصیف کرد و گفت: لازم است با ارزیابی عملکرد پژوهشکده‌ها در صورت نیاز برخی از آنها با یکدیگر تجمیع شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر مسعود برومند افزود: با اقداماتی که در این حوزه انجام شده است پژوهشکده‌ها و قطب‌های علمی در جایگاه مناسبی قرار دارند و باید با قدرت این مسیر را ادامه دهیم.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در وضعیت فعلی باید در جهت عمق بخشیدن به فعالیت‌های انجام شده اقدام کنیم و مدیریت فعلی نیز با تجاربی که در حوزه پژوهشی دارد گام‌های موثری در این حوزه بردارد.

وی پژوهشکده‌ها را نهادهای استراتژیک برای دانشگاه توصیف کرد و ادامه داد: در حوزه آموزشی پس از سال‌ها تلاش به سازمان نظام یافته‌ای دست یافتیم ولی در حوزه پژوهشی هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که همه چیز را می‌داند و نیاز به کار گروهی دارد که این امر در پژوهشکده‌ها محقق می‌شود از این رو پژوهشکده‌ها سازمان حیاتی برای ارتقای دانشگاه است.

برومند با تاکید بر اینکه دستاوردهای پژوهشکده‌ها می‌تواند تبدیل به شغل و ثروت ملی شود، ادامه داد: در پژوهشکده‌ها پتانسیل‌های زیادی وجود دارد از این رو باید فعالیت این مراکز مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت نیاز برخی از پژوهشکده‌ها بایکدیگر تجمیع شوند.

نظر شما