شناسهٔ خبر: 23839 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جذاب‌ترین تجربه سماواتی با فیلم شهاب حسینی

تهیه‌کننده فیلم «ساکن طبقه وسط» گفت: تشویق مردم در سینماها جذاب‌تربن چیزی بود که پس از سال‌ها با اکران فیلم «ساکن طبقه وسط» آن را تجربه کردم.

ABD_1101.JPGبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ امیر سماواتی گفت: خوشبختانه هر روز میزان مخاطبان فیلم «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی رو به افزایش است و طیف‌های مختلفی به تماشای آن نشسته‌اند.

او افزود: در سینما همیشه این تعبیر را به کار می‌برم که هر فیلم شبیه به دریایی است که هر کس به همان اندازه‌ای که می‌خواهد از آن بهره می‌برد و ممکن است یکی بخواهد در آن غواصی کند و یکی دیگر فقط پایش را به آب بزند. درباره این فیلم نیز همین اتفاق افتاده است و دیدم که برخی از صحنه‌های طنز آن لذت برده‌اند و برخی دیگر نگاه فلسفی به آن داشتند.

وی با تاکید براینکه اولین تجربه کارگردانی شهاب حسینی چنین ظرفیتی دارد،‌ ادامه داد: این اتفاق برای فیلم «با دیگران» هم رخ داد و وقتی اکران شد شاید خیلی‌ها نظر متفاوتی به آن داشتند و علاقه‌ای نداشتند اما واکنش‌های خیلی جالبی از این فیلم در خارج از کشور دیده شد.

سماواتی با اشاره به برگزیده شدن این فیلم در جشنواره‌های بمبئی،‌ ایتالیا و تورنتو که اخیرا برگزار شدند،‌ گفت:‌در زمان اکران «با دیگران» به کارگردانی ناصر ضمیری گفتم که شاید این فیلم شکست تجاری بخورد، اما شکست فرهنگی نمی‌خورد و جوایز جشنواره‌های خارجی و بازخوردی که گرفتیم عینیت همان حرف من است.

این تهیه‌کننده سینما خاطرنشان کرد: چنین فیلم‌هایی در هر جایی خود را نشان خواهد داد و مخاطب خود را پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر هم که فیلم شهاب حسینی را بر پرده سینماها داریم مشابه همین اتفاق را در سینماها می‌بینم، ‌چون پس از سال‌ها دیدم که مردم بعد از تماشای فیلم برای دقایقی شروع به تشویق فیلم کردند و این چیزی است که با هیچ فیلمی تجربه نکرده بودم.

 

به گزارش ایسنا، «ساکن طبقه وسط» بیش از 10 روز است که اکران خود را در سینماهای کشور و بدون سرگروه آغاز کرده و تاکنون بیش از 200 میلیون تومان فروش داشته است.

 

در این فیلم شهاب حسینی علاوه بر کارگردانی نقش اصلی را نیز ایفا می‌کند و در قالب 38 نقش مختلف ظاهر شده است.

 

به جز او،‌ فرهاد اصلانی،‌ هنگامه قاضیانی، ساره بیات، ‌بابک حمیدیان، حسین یاری، حسین محجوب، طناز طباطبایی و... بازی کرده‌ا‌ند.

نظر شما