شناسهٔ خبر: 23864 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گزارش معاون حقوقی وزارت علوم از نشست دیروز نیلی و لاریجانی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی را در مورد نشست دیروز وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ارائه داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ «سعدالله نصیری قیداری» اظهار داشت؛ در این جلسه علی لاریجانی رییس مجلس، محمود نیلی احمد آبادی وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری و بنده حضور داشتیم.

وی اظهار داشت: در این جلسه علی لاریجانی رییس مجلس درباره سنجش و پذیرش دانشجویان دکترا و تحصیلات تکمیلی پیشنهاداتی داشتند که خواستند مورد توجه وزارت علوم قرار گیرد.

نصیری قیداری در ادامه بیان کرد: علی لاریجانی رییس مجلس در این جلسه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل اقدامات خوبی که در زمینه بورسیه ها انجام داده تشکر کرد.

وی یادآور شد: بورسیه ها یکی از دغدغه های مهم نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بود و تاکید بر این بوده که اگر تخلفی در این راستا بوده با آن برخورد شود.

وی افزود: در این جلسه علی لاریجانی برای نیلی احمد آبادی آرزوی توفیق کردند و توصیه هایی به آقای نیلی داشتند، همچنین از نیلی خواست به دغدغه های نمایندگان چه در قبل از رای اعتماد و چه در بعد از آن توجه کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری 30 مهرماه در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس، محمود نیلی احمدی آبادی را برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد.

قرار است جلسه رای اعتماد به سومین وزیر پیشنهادی دولت یازدهم روز چهارشنبه هفتم آبان ماه برگزار شود.

رییس دولت تدبیر وامید در آغاز به کار این دولت، جعفر میلی منفرد را به عنوان نخستین وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد که نتوانست رای اعتماد کسب کند.

رییس جمهوری سپس رضا فرجی دانا را به مجلسی ها معرفی کرد که وی رای اعتماد لازم را کسب کرد اما پس از حدود 9 ماه تصدی وزارت، نمایندگان او را استیضاح کردند و وی نتوانست برای دومین بار اعتماد اکثریت نمایندگان مجلس را به دست آورد.

هم اکنون محمد علی نجفی سرپرستی وزارت علوم را برعهده دارد.

 

**بررسی برنامه های نیلی در جلسه هیات رییسه مجلس

همچنین بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در مورد جلسه امروز هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه اعضای هیات رییسه مجلس معرفی محمود نیلی احمدآبادی و برنامه های وی را بررسی کردند.

نظر شما