شناسهٔ خبر: 23886 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سوءاستفاده از نام چهره‌های ماندگار پیگرد قانونی دارد

دبیر ستاد چهره‌های ماندگار از پیگیری حقوقی سوء استفاده برخی شرکت‌ها و موسسات از نام و عنوان چهره‌های ماندگار خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمود اسعدی دبیر ستاد چهره‌های ماندگار گفت: پیرو اخطارهایی که پیش از این درباره سوء استفاده از نام و عنوان چهره‌های ماندگار دادیم، و نتیجه‌ای ندیدیم، در صدد هستیم تا از بانیان این مساله شکایت کرده و موضوع را از طریق حقوقی پیگیری کنیم.

وی افزود: چهره‌های ماندگار، یک برند است که حاصل 15 سال فعالیت است و 4 فرهنگستان، دانشگاه تهران، دانشگاه شریف، انجمن آثار و مفاخر ملی و ... را در بر می‌گیرد. تا به حال 240 نفر به عنوان چهره‌های ماندگار کشور معرفی شده‌ و مورد تقدیر قرار گرفته‌اند. هدف اصلی از تشکیل ستاد چهره‌های ماندگار این بود که از زحمات چهره‌ها و میراث معنوی کشور تقدیر شده و برای نسل جوان الگوسازی شود. اما در سال‌های اخیر برخی شرکت‌ها و موسسات از نام چهره‌های ماندگار سوء استفاده کرده و خلاف اهداف ما را دنبال کرده و به دنبال سود و منعفت بودند.

دبیر ستاد چهره‌های ماندگار ادامه داد:‌ ما هم در ستاد اخطار دادیم که این کارها در شان فرهنگ و مردم ایران نیست. اخیرا شرکت فراز تحت عنوان تقدیر از چهره‌های ماندگار مدیریت، از جمعی از مدیران کشور تقدیر کرده و گویا مبالغی هم از آن‌ها گرفته است. پیش از این درباره استفاده‌شان از نام چهره‌های ماندگار اخطار داده‌ بودیم. شنیده‌ها حاکی از آن است که مبالغ هنگفتی از افراد، برای معرفی‌شان به عنوان چهره ماندگار گرفته شده است که مایه تاسف است. چون تلاش ما این بود که چهره‌های ماندگار مورد توجه قرار بگیرند نه این‌که عده‌ای پول بدهند و چهره‌ ماندگار بشوند. این کار با وجود اخطار و هشدارها، گستاخانه انجام می‌شود.

اسعدی گفت: نمی‌دانیم اساتید و مدیرانی هم که نامشان به عنوان چهره‌های ماندگار مدیریت معرفی شده،‌ از این ماجرا خبر دارند یا خیر. ستاد چهره‌های ماندگار قویا اعلام می‌کند که با این فعالیت‌ها هیچ ارتباطی ندارد و راه اصلی خود را می‌رود. با توجه به این‌که پیش از این درباره این سوء استفاده‌ها اخطار داده‌ایم، به شدت با این فعالیت‌ها برخورد کرده و مساله را پیگیری حقوقی خواهیم کرد. چون این کارها بیش از این‌که ضربه مالی محسوب شوند، فضای اعتماد را از بین می‌برند.

نظر شما