شناسهٔ خبر: 23887 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایارن برای اولین بار در نمایشگاه کتاب بلگراد شرکت می‌کند

پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد روز یکشنبه با شعار «زمان خواندن است» و با حضور کتاب‌هایی از ایران افتتاح شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دراین دوره از نمایشگاه که ازجمله نمایشگاه های قدیمی کتاب دراروپا به شمارمی رود، ۸۹۷ ناشر از ۲۰ کشور آثار خود را جهت نمایش عرضه می کنند. موسسه نمایشگاه های فرهنگی هم به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در این نمایشگاه حضور یافته است.

در غرفه موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران که با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و انتشارات الهدی برپاشده است بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در زمینه های ایرانشناسی، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، کودک و نوجوان، ادبیات، شعروداستان، آموزش زبان فارسی و صنایع دستی عرضه شده است که ۱۰۰ عنوان از عناوین ارایه شده به زبان روسی است و توسط رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد ترجمه و منتشر شده است. معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درقالب کاتالوگ، بروشور و توزیع فرم ثبت نام ازدیگرفعالیت های این موسسه دراین نمایشگاه است.

در کنار موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران دراین نمایشگاه مرکز علوم دینی قم دربلگراد برای نخستین باربه صورت مستقل شرکت کرده و تالیفات خود را درارتباط با حوزه‌های تخصصی فلسفه اسلامی، تمدن پژوهی اسلامی و اندیشه معاصراسلامی ارائه کرده است.

مهمان ویژه این دوره ازنمایشگاه کشور چین است که برنامه های ویژه‌ای را دراین نمایشگاه و سایرمراکز ادبی فرهنگی بلگراد و دیگرشهرهای صربستان تدارک دیده است. دراین نمایشگاه همانند سال های گذشته به بهترین ناشر، مولف، زیبا ترین کتاب، بهترین کتاب کودکان و به بهترین غرفه کتاب جوایزی اهدا می‌شود. پنجاه و نهمین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد ازتاریخ ۴ تا ۱۱ آبان ماه برگزار می‌شود.

همچنین در این نمایشگاه همایون امیرزاده از سوی معاونت امور فرهنگی حضور داشته و ماموریت دارد شرایط و جوانب میهمان ویژه شدن جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد را بررسی کند و در جلسات مقدماتی شرکت کند.

بنا بر این گزارش و بر اساس جلسات تنظیم شده، امیرزاده روز سه‌شنبه ۶ آبان‌ماه با خانم میربانا لوکیچ، رئیس نمایشگاه کتاب بلگراد دیدار می‌کند و درباره موضوعات فرهنگی به گفت‌و‌گو و تبادل نظرخواهد پرداخت.

نظر شما