شناسهٔ خبر: 23890 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگردان پيشکسوت سينماي مستند ايران یک جایزه جهانی گرفت

فدراسيون بين المللي سينه کلوپ هاي جهاني در گرد همآيي سالانه خود جايزه يک عمر دستاوردهاي سينمايي را به کامران شيردل مستندساز ايراني اهدا مي کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از بانی فیلم؛ کامران شيردل کارگردان پيشکسوت سينماي مستند ايران درباره جزئيات اهداي جايزه «يک عمر دستاوردهاي سينمايي» به وي گفت: فدراسيون بين المللي سينه کلوپهاي جهاني در گردهمآيي سالانه خود که از تاريخ 18 تا 23 آذرماه در شهر کالياري در جزيره ساردني ايتاليا برگزار مي شود جايزه يک عمر دستاوردهاي سينمايي را به من اهدا کند.

وي افزود: البته علاوه بر برگزاري چنين نکوداشتي، دست اندرکاران اجرايي اين برنامه مجموعه فيلم هاي مستندي که ساخته ام چون «قلعه»، «ندامتگاه» ،«اون شب که بارون اومد» و ... را در جزيره ساردني نمايش خواهند داد. 

اين کارگردان سينماي مستند به نمايش عکسهاي فيلمهايش و اکران سه فيلمش از دوران انقلاب اشاره کرد و گفت: علاوه بر نمايش فيلم هاي مستند در جزيره سارديني، قرار است همزمان در شهر رم نمايشگاه «50 سال هنر مدرن در ايران-تاريخ ناويراسته» در موزه تازه تاسيس شده «maxx» برگزار شود.


 شيردل متذکر شد: در اين نمايشگاه بيش از 200 اثر از هنرمندان در 50 سال اخير به نمايش گذاشته مي شود و قرار است دو فيلمم از جمله «قلعه» نيز نمايش داده مي شود و در کنار نمايش اين مستندها مجموع عکس هاي کاوه گلستان از اين فيلمها نمايش داده مي شود.


 کارگردان مستند «اون شب که بارون اومد» به نمايش سه ساعت و نيم از فيلمهاي تدوين نشده اي که در دوران انقلاب تصوير برداري کرده است اشاره کرد و گفت: قرار است مجموعه سه ساعت و نيمه از فيلم هاي دوران انقلاب که با دوربين سوپر 8 فيلمبرداري کردم و هيچگاه تدوين نشد به مدت سه ماه در اين نمايشگاه در معرض ديد قرار دهند.

نظر شما