شناسهٔ خبر: 23892 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«چند متر مکعب عشق» گزینه احتمالی اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان

در شرايطي که فيلم «امروز» نماينده امسال سينماي ايران براي حضور در اسکار است، يک سايت خبري شانسي براي فيلم ميرکريمي قائل نشده است. به دنبال اين خبر فيلم «چند متر مکعب عشق» که به عنوان نماينده افغانستان به اسکار معرفي شده، بخت بيشتري نسبت به نماينده سينماي ايران دارد. اين خبري است که سايت سينما فا به نقل از سايت awards circuit آمريکايي منتشر کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از بانی فیلم؛ اگر چه «امروز» (نماينده ايران در اسکار) با نقدهاي مثبتي از سوي منتقدان خارجي روبرو شده، اما نامش در ميان 30 شانس «اسکار بهترين فيلم غير انگليسيزبان» هم ديده نميشود. با اين اوصاف حتي اميدي به حضور فيلم ميرکريمي در ليست اوليه نامزدهاي اسکار وجود ندارد.


سايت awardscircuit در فاصله چند ماه تا هشتاد و هفتمين مراسم سالانه اسکار، به پيشبيني نامزدها در بخشهاي مختلف پرداخته. در اين سايت برنده، 5 کانديداي اصلي و البته ساير گزينههاي محتمل پيشبيني شده است.


در بخش اسکار بهترين فيلم غير انگليسي زبان، اين سايت نام 30 فيلم را به ترتيب شانس درج کرده که نماينده ايران جايي در آن ندارد. امسال 83 کشور آثار خود را به اسکار ارسال کرده‌اند.


نکته قابل توجه اما حضور فيلم «چند متر مکعب عشق» (جمشيد محمودي) در رتبه بيست و يکم است. اين فيلم با عوامل عمدتا ايراني و در ايران ساخته شده، اما از سوي کشور افغانستان به آکادمي اسکار معرفي شده است. البته بعيد است اين فيلم هم شانس چنداني براي حضور در فهرست اوليه نامزدها داشته باشد چرا که از نظر سايت، 12 رتبه با 9 نامزد اوليه فاصله دارد.


ديگر فيلم ساخته شده توسط کارگردانان ايراني «مردان» (بتين قبادي) است که از سوي کشور عراق به آکادمي ارسال شده و البته اين فيلم جايي در ميان 30 شانس اصلي ندارد. وضعيت درباره فيلم «نبات» که فاطمه معتمدآريا در آن به ايفاي نقش پرداخته (و از کشور آذربايجان ارسال شده) هم به همين شکل است.


گفتني است اين سايت فيلم لوياتان (آندري زوياگينتسف) از روسيه را به عنوان برنده اسکار بهترين فيلم خارجي زبان پيشبيني کرده و البته «خواب زمستاني» (نوري بيگله جيلان / ترکيه)، «مامي» (خاوير دولان / کانادا)، «دو روز، يک شب» (برادران داردن / بلژيک) و «آيدا» (پاول پاوليکوفسکي / لهستان) را به عنوان 4 نامزد ديگر، محتمل دانسته است.

برچسب‌ها:

نظر شما