شناسهٔ خبر: 23917 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتابی که دو روزه به فروش رفت

در حالیکه تنها دو روز از شروع اولین دوره مسابقه «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «من زنده‌ام» می‌گذرد، چاپ شصت و هشتم این اثر به‌طور کامل به فروش رسید و چاپ شصت و نهم از امروز در بازار توزیع می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدعارف علوی، مدیر اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، ضمن اعلام این خبر گفت: چاپ شصت و هشتم کتاب «من زنده‌ام» که از چهارم آبان‌ماه و همزمان با شروع مسابقه سراسری «کتاب و زندگی» منتشر شده بود، طی دو روز به اتمام رسید و از امروز چاپ شصت و نهم این اثر در تیراژ دوهزار نسخه توزیع می‌شود.

وی همچنین به کاهش 60 درصدی قیمت این اثر اشاره کرد و گفت:  با توجه به تاکیدی که مقام معظم رهبری بر توزیع میلیونی کتاب در کشور دارند و همچنین توصیه‌های ایشان برای چاپ کتاب روی کاغذ کاهی با تیراژ بالاتر و قیمت کمتر، کتاب «من زنده‌ام» در چاپ‌های جدید روی این نوع کاغذها منتشر شده و قیمت آن از بیست هزار تومان به هشت هزار و پانصد تومان کاهش پیدا کرده است.

علوی در خصوص روش‌های تهیه این اثر برای شرکت در مسابقه توضیح داد: امکان خرید کتاب از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و کتابفروشی‌ها وجود دارد؛ اما روش‌های ساده‌تری نیز برای تسهیل دسترسی مخاطبان به این اثر در نظر گرفته شده است از جمله اینکه کتاب در ماه‌های محرم و صفر در هیئات و محافل فرهنگی و مذهبی توزیع می‌شود و از طریق دفاتر استانی‌ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز قابل دسترس است.

او افزود: دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و واحدهای امور فرهنگی در دانشگاه‌ها از دیگر مراکزی هستند که این کتاب، در آنها به فروش می‌رسد.

به گفته علوی شماره تلفن 63487 و شماره پیامک 10001661 نیز اعلام شده تا علاقه‌مندان بتوانند از طریق تماس با این شماره یا ارسال عدد 1 به شماره پیامکِ ذکرشده، درخواست خود را برای خرید کتاب من زنده‌ام اعلام کنند.

گفتنی است اولین دوره از مسابقه «کتاب و زندگی» به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و همکاری جمع کثیری از نهادهای فرهنگی، همزمان با آغاز ماه محرم در سراسر کشور کلید خورد. این مسابقه با محوریت کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد برگزار می‌شود.

نظر شما