شناسهٔ خبر: 23929 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جنتی به سوالات نمایندگان در کمیسیون فرهنگی پاسخ داد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سوال دو نفر از نمایندگان مجلس در این کمیسیون پاسخ داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام «سید علی طاهری» با تشریح جلسه عصر روز سه شنبه کمیسیون فرهنگی افزود: وزیر ارشاد برای پاسخ به سوالات «علی مطهری» نماینده مردم تهران و «موسی الرضا ثروتی» نماینده بجنورد در مجلس حضور یافت که علی مطهری از پاسخ های وی قانع نشد.

وی افزود: سوال علی مطهری در این زمینه بود که چرا در اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات خارجی، سهل انگاری شده است.

نماینده مردم گرگان در مجلس اظهار داشت: جنتی در پاسخ به این سوال گفت؛ دستگاه هایی که مسوول این کار هستند، بعضا در انجام وظیفه خود سهل انگاری کرده و یا آن را به تعویق می اندازند، اما وزارت ارشاد تلاش خود را کرده و از این به بعد نیز تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد اما مطهری از پاسخ وزیر قانع نشدند و اعضای کمیسیون حیطه سوال را ملی اعلام کردند.

وی تصریح کرد: سوال بعدی در مورد عدم اجرای مصوبات رهبر معظم انقلاب و دولت در استان خراسان شمالی بود که «موسی الرضا ثروتی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات آن را مطرح کرد و پاسخ وزیر نیز این بود که بخشی از این مساله به دلیل بودجه است، بخش دیگری از سوال مربوط به عدم تجدیدنظر در بحث جذب نیروهای انسانی بود که جنتی پاسخ داد پیگیر این مساله است.

طاهری افزود: در پایان این پرسش و پاسخ، ثروتی پاسخ را مراعا گذاشت تا نتیجه پیگیری های وزارت ارشاد مشخص شود.

نظر شما