شناسهٔ خبر: 23936 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشنامه «ناگهان» با متن نعلبندیان متفاوت است

کارگردان نمایش «ناگهان» گفت: نام نمایشی که قرار است در تئاتر شهر اجرا شود «ناگهان» نام دارد و بازنویسی شده نمایشنامه نعلبندیان است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ رضا دادویی یکی از کارگردانانی است که قرار است نمایش 'ناگهان' را در قالب سلسله برنامه هایی با عنوان شب های واقعه در تئاتر شهر اجرا کند.

وی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر ایرنا درباره حواشی پیش آمده حول اجرای این نمایش افزود: عنوان نمایشی که قرار است من در تئاتر شهر به روی صحنه ببرم ناگهان است که بر اساس نمایشنامه ناگهان 'هذا حبیب الله' از عباس نعلبندیان نوشته شده است.

دادویی با اشاره به اینکه این نمایشنامه بازنویسی شده نمایش نعلبندیان است ادامه داد: نمایشنامه نعلبندیان در سال ۵۰ نوشته شده و منطبق بر شرایط آن دوره است اما نمایشی که من اجرای آنرا بر عهده دارم بازنویسی شده و تمام شئونات و مبانی اخلاقی و مذهبی جامعه امروز ایران در آن لحاظ شده است.

وی تاکید کرد: مخاطب این اثر خواهد دید که متن بازنویسی شده بطور کامل متفاوت با نمایشنامه نعلبندیان است.

مدیر نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی افزود: البته اعتقاد من این است که اگر عباس نعلبندیان امروز و در سال ۹۳ زنده بود به طور قطع نمایشنامه اش را نزدیک به آنچه ما بازنویسی کرده ایم می نوشت.

دادویی ادامه داد: من معتقدم این نمایشنامه تفکراتی را ارائه می دهد که برگرفته از فرهنگ عاشورایی است و می تواند منطبق بر شرایط حال حاضر جامعه ما باشد.

وی خاطرنشان کرد: من تردید ندارم هر شخصی که روح و جانش ذره ای با فرهنگ عاشورایی عجین باشد به طور قطع پس از تماشای این نمایشنامه با چشم گریان از سالن خارج خواهد شد.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: تمام کسانی که ذره ای انصاف دارند را دعوت می کنم تا این نمایشنامه را ببینند و حاضرم برای هر نکته از آن پاسخگو باشم.

نظر شما