شناسهٔ خبر: 23937 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلسه مثبت کمیسیون فرهنگی با وزیر ارشاد

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حضور علی جنتی در جلسه عصر دیروز کمیسیون فرهنگی گفت: جلسه این کمیسیون با وزارت ارشاد در فضای بسیار مثبتی برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حسین نوش آبادی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مجلس ایرنا، درباره سوالات نمایندگان از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در کمیسیون فرهنگی مطرح شد گفت:از چهار نماینده ای که قرار بود وزیر ارشاد به آنها پاسخ دهد دو نفر سوال خود را پس گرفتند یعنی به وزیر مهلت دادند تا به موضوعات و مشکلات آنها رسیدگی بیشتری کند.

نوش آبادی ادامه داد: یکی از آنها نوروزی نماینده علی آباد کتول بود که سوال خود را پس گرفت و دیگری ابراهیم کارخانه نماینده همدان بود که قرار شد در جلسه ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوعات خود را به صورت خصوصی مطرح کند.

وی ادامه داد:موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد نیز سوال خود را مطرح کرد که تقریبا قانع شد و قرار شد گزارش کاملی از آنچه که وی در سوال خود مطرح کرده بود توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و به این نماینده ارائه شود.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد افزود: علی مطهری نماینده تهران نیز ضمن اینکه از حضور جنتی درکمیسیون فرهنگی رضایت داشت ولی نظرش این بود چون سوال مختص به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و حوزه های دیگر را در بر می گیرد،خوب است که این سوال بتواند به حوزه های دیگر نیز تعمیم یابد و دیگران هم در این مورد پاسخگو باشند.

نوش آبادی تصریح کرد:چون موضوعی که مطهری مطرح کرد درباره درج اصطلاحات و عناوین خارجی بر روی کالاها و فروشگاه ها و مغازه ها بود که این کار خلاف قانون است و باید بر روی محصولات و کالاها به صورت فارسی نگاشته شود.

وی ادامه داد: مطهری تاکید کرد که وزارت ارشاد باید در این زمینه دقت نظر بیشتری داشته باشد تا کالاهایی که تولید و یا وارد می شوند و در فروشگاه ها و مغازه ها به فروش می رسند از عناوین بیگانه کمتر استفاده کنند و ملزم به استفاده از عناوین فارسی و ایرانی شوند.

معاون حقوقی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: البته سایر دستگاه ها مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان ثبت اسناد در این زمینه مسوولیت دارند و فقط موضوع سوال مطهری اختصاص به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.

وی تاکید کرد: که فضای خوبی بر جلسه کمیسیون فرهنگی حاکم بود و رییس کمیسیون نیز جلسه را به خوبی اداره کرد و نمایندگان سوال کننده نیز سوالات خود را مطرح و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با حوصله و در فضایی بسیار صمیمی به سوالات آنها پاسخ گفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه درباره استیضاح علی جنتی بحثی صورت گرفت یا خیر گفت: استیضاح هیچ ربطی به کمیسیون فرهنگی ندارد و اعضای کمیسیون این موضوع را دنبال نمی کنند زیرا موضوعیتی برای آنها وجود نداشته و فقط یک یا دو نفر از نمایندگان مجلس به دنبال جمع آوری امضای برای استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که تا آنجایی که خبر دارم نمایندگان نیز از این موضوع استقبال نکردند.

وی ادامه داد: به طور مستقیم با حجت الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی درباره استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت نکردم اما اینگونه شنیده ام که از نظر آنها این موضوعی خنده دار است و کمیسیون فرهنگی به دنبال استیضاح نیست و اعضای هیات رییسه مجلس نیز اظهار بی اطلاعی کردند و گفتند که هیات رییسه از استیضاح استقبال نمی کنند و به دنبال آن نیست.

نظر شما