شناسهٔ خبر: 23944 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تصاویر نادر از «مارک توین»،خالق «هاکلبری فین»

«سمیوئل لنگهورن کلمنز» مشهور به «مارک توین»/Mark Twain 30 نوامبر 1835 در مرز ایالت میسوری و فلوریدا، خالق «هاکلبری فین» و «تام سایر» در کلبه‌ای چوبی بدنیا آمد.کلمنز نام مارک توین را از ناخدای کشتی که درباره آن در مجله می‌نوشت برداشت کرده و مشهور شد.این نویسنده و طنزپرداز امریکایی، شهرت خود را مدیون رمان ماجراهای هاکلبری فین (۱۸۸۵) و ماجراهای تام سایر (۱۸۷۶) است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ تصور ما از نابغه پشت شخصیت‌های هاکلبری فین و تام سایر، تعداد انگشت‌شماری از مقالات با تصویری از یک مرد موسفید با چهره‌ای کمتر ادیبانه است؟

«هری کاتز» در جشن سالانه برای «مارک توین» مجموعه‌ای از تصاویر دیده نشده و جملات نویسنده شهیر امریکایی برای کنگره امریکا منتشر کرده است که برخی از تصاویر آن را مشاهده می‌کنید.

رمان‌های نوشته شده توسط مارک توین به شرح زیر است:
عصر طلایی،ماجراهای تام سایر، شاهزاده و گدا، ماجراهای هاکلبری فین، یک یانکی اهل کانتیکات در دربار شاه آرتور، تراژدی ویلسون کله پوک،تام سایر در خارج،خاطرات شخصی ژاندارک، داستان یک اسب و بیگانه مرموز.

همچنین داستان‌های کوتاه نوشته شده وی به شرح زیر است:
جست و خیز قورباغه ولایت کالاوراس، یک قتل یک راز یک ازدواج، به دنبال خط استوا، مردی که هایدلبرگ را تباه کرد، بشر چیست، زندگی برروی میسی‌سی‌پی، خاطرات حوا، داستان یک سگ.





نظر شما