شناسهٔ خبر: 24086 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرفصل های «رشته الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» به کارگروه علوم اجتماعی بازگردانده شد

در جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست غلامعلی حدادعادل برگزار شد، سرفصل‌های «رشته الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» به کارگروه علوم اجتماعی بازگردانده شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ جلسه 93 شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حدادعادل برگزار شد.

حدادعادل در ابتدای این جلسه با اشاره به حکم اخیر مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در مورد ترکیب و وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کار تحول و ارتقاء در علوم انسانی یک کار پیچیده است و باید این کار توسط اعضای شورای تحول و ارتقاء جدی­تر گرفته شود.

در ادامه جلسه با رای مثبت اعضای شورا، عبدالله کلانتری به عضویت کار گروه اجتماعی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی منصوب شد.

دستور بعدی جلسه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، ارائه گزارش «رشته الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» بود که توسط یکی از اعضای کارگروه علوم اجتماعی ارائه شد.

در این گزارش ضمن اشاره به ریشه مفهوم توسعه و گفتمان­‌های رایج در این زمینه، ارتباط بین مفهوم توسعه و پیشرفت و مفروضات و الزامات الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: لزوم توجه به مسائل و مشکلات کشور در مسیر پیشرفت، در نظر گرفتن رسالت جهانی انقلاب اسلامی و الگو بودن جمهوری اسلامی در هرگونه برنامه ریزی به منظور پیشرفت کشور، تبیین مبانی نظری این رشته به صورت دقیق، تعریف دقیق مفاهیم و روش­شناسی در موضوع پیشرفت به منظور جلوگیری از بدفهمی­های رایج، توجه به اصول نظام اجتماعی اسلام و عام بودن الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سایر اسناد موجود در این زمینه.

پس از آن اعضای شورای تحول و ارتقا علوم انسانی مقرر کردند سرفصل‌های رشته مزبور برای اصلاح و بازنگری به کارگروه «علوم اجتماعی» بازگردانده شود.

نظر شما