شناسهٔ خبر: 24107 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نهنگ» مروارید سیاه ابوظبی را گرفت

«نهنگ»، مروارید سیاه جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی را از آن خود کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ در هشتمین جشنواره بین المللی جشنواره فیلم ابوظبی، فیلم  «نهنگ» به کارگردانی «آندری زویاگنستیف»  روسی، مروارید سیاه را از آن خود کرد و همچنین «الکسی سربریاکوف» بازیگر این فیلم ،بهترین بازیگر مرد این جشنواره معرفی شد.

در هشتمین جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی‌،‌ تندیس مروارید سیاه بهترین فیلم جهان عرب به همراه جایزه 50 هزار دلاری به «خاطرات روی سنگ» به کارگردانی «شوکت امین کورکی» فیلم دوم این بخش اعطا گردید.

«خاطرات روی سنگ» به کارگردانی «شوکت امین کورکی» کارگردان کرد عراقی و با فیلمبرداری «سالم صلواتی» سینماگر ایرانی یکی از 18 اثر، بخش رقابت اصلی در این جشنواره بوده است.

در این دوره از جشنواره 197 فیلم از 61 کشور جهان از جمله: امارات، ایران، ‏ عراق‏، مصر، فرانسه، انگلستان، آلمان، برزیل، بلژیک و ... به رقابت پرداختند.

جشنواره فیلم ابوظبی با نمایش فیلم سینمایی از «ای تا بی» به کارگردانی فیلمساز اماراتی علی مصطفی در تاریخ 23 اکتبر در کشور امارات متحده عربی افتتاح شده و پس از یک هفته برگزاری در 1 نوامبر با نمایش فیلم انیمیشن«قهرمان شماره 6» در شهر ابوظبی به کار خود پایان داد.

فیلم سینمایی نهنگ اخیرا برنده جایزه جشنواره فیلم لندن نیز شده بود.

نظر شما