شناسهٔ خبر: 24140 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لزوم بررسی کلیه مسائل کشور در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌ها

جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت ایام عزاداری حضرت امام حسین (ع) با اشاره به حکم اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خداوند متعال را شاکر هستیم که مجموعه تلاش‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و زیرمجموعه‌های این شورا مورد تأیید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) واقع شده است.

وی افزود: آنچه که در این میان شایان توجه است، تأیید رویکرد کلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تأکید بر استمرار پرقدرت این روند است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به بندهای هفت گانه حکم اخیر، ادامه داد: در یک زمانی مقام معظم انقلاب (مدظله العالی) بر تدوین اسناد راهبردی و کلان حوزه علم و فناوری تأکید داشتند و خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عبور از این مرحله هم اکنون طبق فرمایش معظم له، مشغول اجرایی کردن این مصوبات است.

 

دلگرمی خادمین حوزه فرهنگ

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در مورد نقشه جامع علمی کشور، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با تأیید روند تدوین و اجرای این نقشه مایه دلگرمی همه خادمان فعال در این زمینه شده‌اند. وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روند کار در حوزه نقشه جامع علمی کشور را یک الگو برای فعالیت در سایر حوزه‌ها تعیین فرموده‌اند.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: در مواردی هم که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بند 6 ابراز نگرانی شده است، پیگیر کار هستیم و ان‌شاءالله این دغدغه معظم له را رفع خواهیم کرد.

دکتر مخبر دزفولی گفت: برخورد فعال و مبتکرانه یا جبهه‌بندی آشکار فرهنگی، توجه به رویش‌ها و جوشش‌های فراوان فعالیت‌های فرهنگی به عنوان وظایف جدید محول شده بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی با جدیت دنبال خواهد شد. وی در مورد موضوع کرسی‌های آزاد اندیشی نیز افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی نباید صرفاً به موارد فرهنگی محدود باشند و کلیه مسائل و مشکلات جاری کشور باید در این کرسی ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب در پایان ادامه داد: کرسی‌های آزاد اندیشی یک قالب مناسب برای تمرین گفتگو و تحمل در چارچوب اصول اسلامی و اخلاقی است.

نظر شما