شناسهٔ خبر: 24170 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چرا قواعد هند برای آمازون خطر دارد؟

سایت بزرگ فروش آنلاین کتاب و دیگر محصولات فرهنگی آمازون، پس از چین، اینک در هند با بن بست روبه رو شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آمازون احساس می‌کند قانون‌ها و قواعد هندوستان یک ریسک برای این کمپانی هستند. این فروشنده بزرگ آنلاین فکر می‌کند که قوانین و قواعد این کشور ممکن است به نحوی تفسیر شوند که انجام کار در هندوستان را سخت‌تر از حال حاضر کند و به همین دلیل پرونده‌ای را به کمیسیون امنیت و تبادل ایالات‌متحده  فرستاده که در آن حتی از امکان تعطیل کردن کامل عملیات خود در این کشور صحبت می‌کند.

کشور هندوستان برای اولین بار در گزارش اجباری فصلی آمازون به SEC به عنوان یک ریسک فاکتور در نظر گرفته شده است. گزارش این کمپانی در ماه ژوئن تنها از کشور چین به این عنوان نام برده بود، اما جدیدترین گزارش در ماه سپتامبر نام هندوستان را نیز افزوده و می‌گوید آمازون ممکن است نتواند در تلاش‌های خود برای گسترش بازارهای جهانی در این کشور موفق باشد.

در این گزارش آمده: برای سایت www.amazon.in ما روش‌ها و برنامه‌های خدماتی بازاریابی خاصی را برای فروشندگان شخص ثالث تامین می‌کنیم تا به آن‌ها اجازه دهیم که به صورت آنلاین فروش داشته باشند و محصولات را به مشتریان تحویل دهند. با وجود اینکه باور داریم این ساختارها و فعالیت‌ها با قانون‌های موجود همخوانی دارند، آن‌ها همچنین شامل ریسک‌های خاصی نیز می‌شوند. نااطمینانی‌های بزرگ در رابطه با تفسیر قوانین مختلف کشورهای جمهوری مردمی چین و هندوستان وجود دارند و ممکن است که در نهایت دید دولت با دید ما کاملا متفاوت باشد.

در ادامه این گزارش آمده: اگر فعالیت‌های بین‌المللی ما به هر نحوی هر یک از قوانین و یا تفسیرهای موجود در حال حاضر یا آینده چین یا هندوستان را نقض کنند، یا این قانون‌ها تغییر کنند، تجارت ما در این کشورها می‌تواند مورد هدف جریمه‌های نقدی و مالی باشد، پروانه کاری‌مان لغو شود یا مجبور به بستن کامل سایت شویم.

این غول فروش آنلاین در حال حاضر میان یک جدال مالیاتی با دولت کارناتاکا است؛ استانی که آمازون مرکز خود در کشور هندوستان را در آنجا بنا کرده و چندین کارخانه و انبار بزرگ دارد که تاجران می‌توانند کالاهایشان را در آنجا نگه دارند. مسئولان رسمی مالیاتی اعتراضاتی نسبت به نحوه محاسبات مالیاتی آمازون هندوستان داشته‌اند.

نظر شما