شناسهٔ خبر: 24259 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روباتی با آرزوی خوردن فست فود

فیلم کوتاه «رویای سخت» به کارگردانی بهروز باقری برنده جایزه بهترین انیمیشن جشنواره «نور» لس آنجلس شد.

فیلم کوتاه رویای سخت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بهروز باقری که در حوزه جلوه های ویژه بصری تجربه فعالیت دارد و به صورت آموزش از راه دور دوره کارگردانی اکشن را پشت سر گذاشته است یک فیلم انیمیشن کوتاه با نام «c4» نیز در کارنامه خود دارد.

«رویای سخت» دومین تجربه وی در زمینه فیلم کوتاه است که قصه ای دراماتیک دارد و یک روبات را نشان می دهد که در یک مکانیکی مشغول به کار است. این روبات آرزوی انسان شدن دارد و البته از کار یکنواخت و تحت سلطه مدیر مکانیکی نیز ناراضی است. او روزی از محل کارش فرار می کند تا آرزوی خود را دنبال کند...او به یک همبرگری می رود و با خوردن غذا وارد روزمرگی های جامعه بشری می شود.

این فیلم در جشنواره های روستایی اسپانیا و جشنواره کات اوت مکزیک هم شرکت کرده و به تازگی در جشنواره لندن حضور داشته است.

باقری در گفتگو با مهر اشاره کرد: بهمن سال 92 ساخت این فیلم به پایان رسید و بیش از 60 نفر برای ساخت این فیلم همکاری کرده اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 93 فیلم در جشنواره های خارجی شرکت کرد و تا امروز 12 جایزه دریافت کرده است. یکی از معتبرترین جوایز از معتبرترین جشنواره انیمیشن اسکاتلند بوده که جایزه بهترین فیلم کوتاه بین المللی را دریافت کرد.

این کارگردان با اشاره به اینکه برای ساخت فیلم «رویای سخت» از پیشرفته ترین تکنولوژی های سینمایی استفاده کرده است، بیان کرد: هزینه ساخت فیلم کوتاه به اندازه یک فیلم بلند بوده است اما برای ساخت هیچ حمایت دولتی نداشته و با هزینه شخصی ساخته شد.

باقری در پایان گفت: گروه تازه تاسیس «هنر و تجربه» اتفاق خوبی است و سینماگرانی که دغدغه خلاقیت دارند می توانند اینجا بروز و ظهور داشته باشند. ما هم با همراهی شهرام مکری بسته ای از فیلم کوتاه را برای نمایش در این گروه آماده می کنیم.

نظر شما