شناسهٔ خبر: 24287 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عزم جدی شورای عالی انقلاب فرهنگی در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: برگزاری كرسی‌های آزاد انديشی، نظریه پردازی و کرسی‌های نقد و مناظره، گفتمان علمی ایجاد می‌کند و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای برگزاری این کرسی‌ها عزم جدی دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور كبگانيان در این باره، گفت: شاید زماني نگراني هايي درباره برخی سوءاستفاده‌ها در محیط‌های خاص سیاسی از دانشگاه‌ها وجود داشت و محافظه‌کاری‌هایی هم صورت مي گرفت، اما در حال حاضر خوشبختانه اکثریت قاطع دانشگاهیان، دانشجویان و اساتید افراد مؤمن به کشور و انقلابی هستند که آینده اي روشن را براي کشور می‌خواهند.

قائم مقام ستاد راهبري نقشه جامع علمي كشور با بيان اينكه گفتمان علمي بايد در همه بخش هاي علمي عموميت داشته باشد، افزود: طبيعي است در برگزاري كرسي های آزاد اندیشی سليقه هاي مختلفي وجود داشته باشد اما اين موضوع نبايد مانع از كم رنگ شدن برگزاری اين كرسي ها شود بلكه این گفتمان باید به اکثریت محیط های دانش سرایت یابد و همگی مشارکت فعال در این زمینه داشته باشند.

وي ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي، نظریه پردازی و کرسی‌های نقد و مناظره بسيار جدی است اما در اين راستا باید یک ارزیابی صورت بگیرد تا علل رکود آن در سالهای گذشته آسیب‌شناسی شود و در صدد برطرف سازی آفت ها و آسیب های شناسایی شده، برآييم.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص ارتباط کرسی‌های آزاداندیشی با رقابت گفتمانی، خاطرنشان كرد: براي کرسی‌های آزاداندیشی، آیین‌نامه‌های مشخصی داريم كه با یک روال خاصی جلو می‌رود و در آن نظریه‌پردازی وجود دارد اما برای گسترش و ایجاد گفتمان علمی اقدامات ملی مشخصی داریم که فقط محدود به محیط‌های آموزشی نیست، به عنوان مثال اقدامات ملی نقشه جامع علمی کشور راهبرد کلان 1 به اين موضوع اختصاص دارد.

نظر شما