شناسهٔ خبر: 24307 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برپایی نشست «از خدای جهان تا خواجه جهان» در شهر کتاب

برپایی سی‌وسومین درس گفتار حافظ و امکان ارائه پیشنهاد از سوی سازمان‌های فرهنگی برای داوری جایزه جلال، مجموع اخبار ادبی امروز گروه ادبیات است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سی و سومین مجموعه درس گفتارهای حافظ با عنوان «از خدای جهان تا خواجه جهان» با سخنرانی دکتر محمود عابدی برگزار می‌شود.

دکتر عابدی در این درس گفتار درباره غزل «خمی که ابروی شوخ تو در کمان انداخت / به‌قصد جان من زار ناتوان انداخت» و نقش تغزلی این غزل در تغزل‌های شاعران پیش از او مانند رودکی و فرخی و انوری سخن می‌گوید. پس‌ازآن، عابدی بیان و زبان عرفانی و عناصر تصوفی را که شاعر در سرایش این غزل به‌کاربرده، بررسی می‌کند.

این درس گفتار روز چهارشنبه ۲۱ آبان، ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب؛ واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

درخواست نظرخواهی از مراکز فرهنگی برای جایزه جلال

بنیاد شعر و ادبیات داستانی، مجری هفتمین جایزه جلال، بر اساس تبصره دوم از بند دوم شیوه‌نامه اجرایی این جایزه، نامه‌‌هایی را برای نظرخواهی به مراکز فرهنگی و تشکل‌های صنفی ارسال کرده است. هدف از ارسال نامه‌ها، معرفی آثار برتری است که به پیشنهاد تشکل‌های صنفی می‌توانند در جریان داوری جایزه قرار گیرند.

فهرست کامل این مراکز در سایت رسمی جایزه جلال به آدرس jalalprize.ir آمده است.

نظر شما