شناسهٔ خبر: 24321 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تنور نه چندان گرم نمایشگاه مطبوعات در روز نخست

بیستمین نمایشگاه مطبوعات در حالی فعالیت خود را در روز نخست سپری می کند که علیرغم نظم نسبی در برگزاری آن به نظر می رسد هنوز تنور آن گرم نشده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در حالی فعالیت خود را در روز نخست سپری می کند که هنوز تنور آن گرم نشده و میزبانان همچنان در تدارک آماده سازی غرفه های خود برای بازدید میهمانانشان هستند.

در ورودی نمایشگاه چند دستگاه خودروی ون برای جابجایی بازدیدکنندگان به جلوی صحن اصلی تدارک دیده شده که به نظر می رسد متناسب با تعداد جمعیت بازدیدکننده در روز نخست باشد.

برخی غرفه ها به ویژه در قسمت انتهایی شبستان اگرچه برپا شده اما همچنان خالی است و کسی در این غرفه ها برای پاسخگویی به مراجعان حضور ندارد. در عین حال نحوه برپایی این غرفه ها چندان استاندارد به نظر نمی رسد و حرکت در این مسیرها حاشیه امنیت چندان بالایی ندارد!

برای اطلاع رسانی محیطی در راهروهای شبستان، امسال رنگ قرمز انتخاب شده است. بجز این نشریه روزانه نمایشگاه هم که اخبار و اطلاعات هر روز را اعلام می کند، در سطح نمایشگاانه توزیع می شود. شماره اول این نشریه را روزنامه «جهان صنعت» چاپ کرده است. برای فردا هم این کار بر عهده روزنامه «اعتماد» گذاشته شده است. توضیح اینکه انتشار و توزیع هر شماره از بولتن روزانه نمایشگاه را در 7 روز آن، یک نشریه بر عهده گرفته است.

ستاد برگزاری نمایشگاه برای کلیه بازدید کنندگان از این رویداد بزرگ رسانه ای اینترنت وایرلس رایگان در نظر گرفته است. اگرچه این اینترنت در مقاطعی با قطعی روبروست که مسئولان برگزاری در صدد رفع آن هستند.

نمایشگاه بیستم در روز نخست البته عمدتاً تحت الشعاع مراسم افتتاحیه بود که در فضایی نه چندان متناسب با این عنوان و در بالکن شبستان و با حضور علی لاریجانی برگزار شد. تاخیر حدوداً 30 دقیقه ای رئیس مجلس و هیئت همراه در این مراسم و همچنین ازدحام عکاسان خبری روی سِن برپایی برنامه، حاشیه های البته کمرنگی را پدید آورد.

لاریجانی در آئین افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات، در یک سخنرانی نسبتاً مفصل خود علاوه بر مسائل مرتبط با رسانه ها، به مسئله هسته‌ای ایران، ادعای نیروهای ائتلاف برای مقابله با داعش، وضعیت سوریه و ... هم پرداخت. وی سپس از یکی از ورودی های شبستان وارد این محل شد و از برخی غرفه های مستقر در آن دیدن کرد. طبق عادت مالوف، لاریجانی در غرفه خبرگزاری مجلس حضور یافت و تنها در آنجا بود که به چند سوال خبرنگاران پاسخ داد.

وی که در جمع چهره های رسانه ای داخلی و بعضاً خارجی و نیز معاونان وزارت ارشاد و برخی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود و به نمایشگاه مطبوعات آمده بود، در ادامه به همراه علی جنتی، از قسمت محراب از این محل خارج شد.

نظر شما