شناسهٔ خبر: 24329 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تمرکز جشنواره «استونی» بر سینمای ایران

هجدهمین جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» استونی در بخش‌های مختلف‌اش میزبان فیلم‌های ایرانی است.

1415447773968_100.JPGبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ فیلم‌ سینمایی «امروز» ساخته رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در هشتادو هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار، یکی از هجده فیلم حاضر در بخش رقابت بین‌الملل خواهد بود که برای کسب جایزه اصلی این رویداد سینمایی اکران می‌شود.

19 فیلم از کشورهای مختلف که امسال به آکادمی اسکار معرفی شده‌اند در بخش‌های مختلف جشنواره استونی به نمایش درخواهند آمد.

«عصبانی نیستم»، «قصه‌ها» و «چند متر مکعب عشق» نیز در دیگر بخش‌های جشنواره «شب‌های سیاه استونی» به نمایش درمی‌آیند.

فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد یکی از فیلم‌های حاضر در بخش انتخاب منتقدین این رویداد سینمایی خواهد بود و فیلم «عصبانی نیستم» به کارگردان رضا درمیشیان نیز در بخش پانورامای این جشنواره سینمایی به روی پرده خواهد رفت.

فیلم «چند متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی دیگر فیلم ایرانی حاضر در هجدهمین جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» در کشور استونی است که در بخش «تمرکز بر رویز موضوعات داغ» به همراه 10 فیلم دیگر از سایر نقاط جهان از جمله «نبات» با بازی فاطمه معتمد آریا از جمهوری آذربایجان نمایش خواهد یافت.

این ساخته جمشید محمودی امسال به نمایندگی از سینمای افغانستان در جوایز اسکار حاضر خواهد بود. همجدهمین جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» از سوی فدراسیون بین‌المللی تهیه‌کنندگان فیلم از تاریخ 14 تا 30 نوامبر ( از 23 آبان تا 10 آذر ماه) در کشور استونی برگزار می‌شود.

نظر شما