شناسهٔ خبر: 24330 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک روز هم نباید بلاتکلیفی وزارت‌خانه علوم را تحمل کنیم

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می‌تواند گزینه‌هایی را برای وزارت علوم معرفی کند که مورد استقبال نمایندگان قرار گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ ابوالقاسم خسروی با بیان اینکه شخصیت‌های محدودی هستند که مسائل حاشیه‌ای ندارند و می‌توانند وزارت‌خانه علوم را اداره کنند، تصریح کرد: قطعا این موضوع که مجموعه بزرگی مانند وزارت‌ علوم در آغاز سال تحصیلی بدون وزیر است به نفع این وزارت‌خانه نخواهد بود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معمولا زمانی که وزارت‌خانه‌ای بدون وزیر است برنامه‌ریزی جامع برای آن وزارت‌خانه صورت نمی‌گیرد، من معتقدم حتی یک روز هم نباید بلاتکلیفی وزارت‌خانه علوم را تحمل کنیم و هرچه زودتر تعیین و تکلیف شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه نیلی مورد استقبال نمایندگان قرار نگرفت، خاطرنشان کرد: خواسته نمایندگان از رئیس جمهور و دولت از همان اول این بود که همان سبکی که در انتخاب وزیر بهداشت و درمان اتخاذ کرد و وزیری با مدیریت جهادی متخصص و متعهد که کاملا التزام به اصول اعتدال دارد را انتخاب کرد، در انتخاب وزیر علوم هم همین شیوه را پیش ببرد.45-126.jpg

خسروی اظهار کرد: برای نمونه دکتر صالحی که رئیس سازمان انرژی اتمی نیز هستند از توان مدیریتی تخصص و تخصص بالایی برخوردار هستند. انتخاب چنین افرادی موجب می‌شود که استقبال مجلس نیز صورت گیرد و وزارت علوم نیز از بلاتکلیفی خارج شود.

نظر شما