شناسهٔ خبر: 24351 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زیباترین كتاب ایران توسط انتشارات «شباویز» راهی آلمان می‌‎شود

انتشارات شباویز، به‌عنوان نماینده‌ ملی «بنیاد هنر كتاب‌آرایی آلمان» در سال 2014 میلادی عهده‌دار انتخاب «زیباترین كتاب» ایران برای شركت در این مسابقه‌ جهانی شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ انتشارات شباویز، به‌عنوان نماینده‌ ملی «بنیاد هنر كتاب‌آرایی آلمان» با انتشار فراخوانی از كلیه‌ علاقه‌مندان دعوت کرد تا برای شرکت در مسابقه‌ جهانی انتخاب «زیباترین كتاب جهان» با ارسال یك نسخه از کتاب‌های واجد شرایط زیر، تا پایان وقت اداری روز پنج‌شنبه ۱۳ آذرماه به‌ دفتر این انتشارات اقدام کنند.

كتاب‌های انتخاب‌شده برای شركت در مسابقه‌ بین‌المللی «زیباترین كتاب» به آلمان ارسال خواهند شد. در این مسابقه تمامی كشورهای جهان، بهترین‌های خود را شركت می‌دهند و كتاب‌های انتخاب‌شده توسط انتشارات شباویز، سهمیه‌ ایران برای حضور در مسابقه خواهند بود. برندگان مسابقه، در نمایشگاه لایپزیك (۱۲ تا ۱۵ ماه مارس ۲۰۱۵ برابر با ۲۱ تا ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۳) اعلام خواهند شد.
همچنین، در نمایشگاه كتاب فرانكفورت (۱۴ تا ۱۸ ماه اكتبر ۲۰۱۵ برابر با ۲۲ تا ۲۶ مهرماه ۱۳۹۴) در غرفه‌ مخصوص این بنیاد به ‌نمایش درخواهند آمد.


شرایط اعلام‌شده برای شرکت در این مسابقه، بدین شرح است:

۱ـ کتاب‌ها باید از دی‌ماه ۱۳۹۱ به بعد منتشرشده باشند.
۲ـ کتاب‌ها باید اصالتاً ایرانی باشند و ازنظر گرافیك، طراحی، تصویرگری و به‌طور اخص زیبایی كلی قابلیت ارائه در این مسابقه‌ی بین‌المللی را داشته باشند.
۳ـ‌ عنوان، ناشر، نویسنده، طراح، تصویرگر، چاپخانه، تاریخ انتشار و قیمت کتاب‌ها باید در هر كتاب چاپ‌شده باشد.
۴ـ درصورتی‌که نام ویراستار در شناسنامه‌ كتاب ذكر نشده است، روی برگه‌ای نام ویراستار نوشته شود.
۵ـ موضوع کتاب‌ها یكی از هفت مورد زیر باید باشد:
۱ـ ۵ ـ‌ ادبیات.
۲ـ ۵ ـ غیرداستانی و علمی.
۳ـ ۵ ـ هنر و عكاسی.
۴ـ ۵ ـ كودك و نوجوان.
۵ـ ۵ ـ درسی و آموزشی.
۶ـ ۵ ـ كتاب‌شناسی
۷ـ ۵ ـ كاتالوگ و كارهای متفرقه.
۶ـ اطلاعات مندرج در موارد ۳ و ۴ بالا، به زبان انگلیسی، به همراه نشانی كامل انگلیسی شركت‌كننده با نسخه‌ای از كتاب ارسال شود.

همچنین در سال گذشته كتاب‌های «تركه‌های آلبالو» و «سنگ سلام» از انتشارات عصر داستان به ‌مرحله‌ نهایی راه یافتند و كتاب «سنگ سلام» دیپلم افتخار این نمایشگاه را به دست آورد تا برای نخستین بار، یك كتاب ایرانی به جمع زیباترین كتاب‌های جهان بپیوندد.

نظر شما